به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کرونا سال گذشته 255 میلیون شغل را از بین برد

پایگاه خبری فولاد ایران - آژانس بین المللی کار سازمان ملل اعلام کرد که جهان سال گذشته چهار برابر بیشتر از بحران مالی 2008-2009 شغل از دست داده است زیرا ویروس کرونا اقتصاد جهانی را به هم زده است. این آژانس طی تحقیق جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: بازارهای جهانی کار "در مقیاس بی سابقه ای تاریخی" در سال 2020 مختل شده است. طبق برآوردهای این سازمان، سال گذشته 8.8 درصد از ساعات کار جهانی در برابر سه ماهه آخر سال 2019 از دست رفته است که این رقم معادل بیش از یک چهارم میلیارد شغل تمام وقت است. کاهش ساعات کار جهانی شامل کاهش ساعات کاری شغلی و همچنین از دست دادن شغل است. از دست رفتن اشتغال در سال 2020 به سطح بی سابقه رسیده و 114 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. زنان و جوانان در این بین بیشترین آسیب را دیده اند.


این آژانس در گزارش خود گفت کرونا به شدیدترین بحران دنیای کار از زمان رکود بزرگ دهه 1930 تبدیل شده است. حتی در طول بحران مالی جهانی، میانگین ساعات کار 0.6 ساعت کاهش یافت، اما ویروس کرونا این رقم را تقریباً چهار برابر بیشتر کرد.


به گزارش فولاد ایران، وضعیت وخیم در بازار کار درآمد کارکنان را نیز از بین برد. ارقام نشان می دهد که درآمد جهانی کار 8.3 درصد کاهش یافته و به 3.7 تریلیون دلار یا 4.4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است. با این حال، به گفته گای رایدر، مدیر کل آژانس بین المللی کار سازمان ملل یک چشم انداز ضعیف وجود دارد، زیرا آژانس علائم اولیه بهبود را می بیند. در این گزارش آمده که خطر بهبودی ناهموار یا K شکل وجود دارد و در مورد کسری کار مداوم هشداد داده شده است. حتی در یک سناریوی خوش بینانه، تلفات ساعات کاری می تواند 1.3 درصد یا 36 میلیون شغل تمام وقت باشد. در بدترین سناریو که پیشرفت واکسیناسیون را با کندی فرض می کند، تلفات ساعات کاری در سال 2021 در 4.6 درصد باقی خواهد ماند و به 130 میلیون شغل می رسد.


منبع: راشاتودی

۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۵۶,۸۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید