به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار اوراق قرضه، دغدغه وال استریت

پایگاه خبری فولاد ایران - به نظر نمی رسد که دیگر کرونا بیشترین نگرانی وال استریت باشد زیرا روزانه افراد بیشتری واکسینه می شوند. اکنون، تمرکز وال استریت کاملاً بر بازار اوراق قرضه و تورم است. سرمایه گذاران نگران هستند که ممکن است اقتصاد بیش از حد گرم  و تورم افزایش پیدا کند. این امر اخیراً منجر به نوسانات چشمگیری در بازار اوراق قرضه شده است.

بازده 10 ساله اوراق خزانه آمریکا پس از رسیدن به 1.61 درصد در روز پنج شنبه، در حال حاضر در حدود 1.44 درصد است، که بالاترین سطح از قبل از آن است که کرونا آن را کاهش بدهد.


به گزارش فولاد ایران، در حالی که بازده اوراق خزانه داری 10 ساله هنوز پایین است، سرمایه گذاران نگران بزرگی افزایش آن هستند. بازدهی این اوراق سال گذشته در این زمان، حدود یک درصد بود و اندکی پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در یک نشست اضطراری در ابتدای بحران کرونا تقریباً به 0.3 درصد رسید.


اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و سایر اعضای بانک فدرال هنوز خیلی نگران افزایش تورم نیستند، چراکه رشد دستمزدها همچنان کم بوده و بازار کار از بهبودی کامل دور است. افزایش اخیر قیمت برخی کالاها، مانند نفت نیز برای ایجاد تورم کافی نیست مگر اینکه شرکت ها با افزایش هزینه ها، قیمت های بالاتری را به مصرف کنندگان اعمال کنند. بانک فدرال نیز هیچ نشانه ای از آماده بودن برای برداشتن پای خود از پدال گاز و کاهش محرک ها ارائه نداده است، اما تا زمانی که بهبود اقتصادی رخ بدهد، فدرال رزرو تورم بیشتر را تحمل خواهد کرد. برایان والش جونیور، مشاور مالی در گروه مالی والش و نیکلسون گفت: "تورم نشانه یک اقتصاد برگشتی است. این لزوما چیز بدی نیست. سرمایه گذاران فقط می خواهند از پاول بشنوند که همه چیز خوب است و بانک مرکزی با تحریک و نقدینگی بیشتری از رشد اقتصادی حمایت خواهد کرد." والش اظهار می کند که تورم مسئله برای فراتر از 2022 و هنوز موضوعی نیست که بیش از حد نگران کننده باشد. طبق پیش بینی های فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره تا اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 به احتمال زیاد وجود ندارد. والش گفت: "تا زمانی که بهبودی قطعی نباشد، تورم عظیمی وجود نخواهد داشت."


منبع: CNN

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴
تعداد بازدید : ۶۱۸
کد خبر : ۵۷,۰۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید