به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رفع شکاف جنسیتی تا 135 سال دیگر

پایگاه خبری فولاد ایران - گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد تخمین می زند که دستیابی به برابری جنسیتی جهانی تقریباً 136 سال طول خواهد کشید، در حالی که پیش بینی قبلی آن تقریباً 100 سال بود. مجمع جهانی اقتصاد این برابری را از چهار جهت مشارکت اقتصادی و فرصت ها، آموزش، بهداشت و توانمند سازی سیاسی تحت بررسی قرار می دهد. داده های این سازمان نشان داد که شکاف در توانمندسازی سیاسی از زمان گزارش سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که مشارکت اقتصادی فقط اندکی بهبود یافته است.  


این گروه تخمین زد که رفع شکاف اقتصادی جنسیتی 268 سال دیگر به طول خواهد انجامید. هرچند این داده ها هنوز تأثیرات کرونا را که می تواند اوضاع را بدتر کند، به طور کامل منعکس نکرده است. به گزارش فولاد ایران، پیشرفت به سمت برابری جنسیتی در چندین اقتصاد و صنعت بزرگ متوقف شده است و این تا حدی به این دلیل است که زنان بیشتر درگیر محدودیت های کرونایی همراه با فشارهای اضافی مراقبت در خانه قرار گرفته اند.


طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در حالی که نسبت زنان در میان متخصصان ماهر در حال افزایش است، اما اختلاف درآمد و تعداد اندک زنان در پست های مدیریتی هنوز مشکلاتی را ایجاد می کند. زنان در تعداد بالاتری نسبت به مردان شغل خود را از دست داده اند و با بازگشت اقتصاد با سرعت کمتری نسبت به مردان استخدام می شوند. با بسته شدن مدارس و سایر مراکز مراقبت، زنان "به طور نامتناسب" مراقبت از کودکان، کارهای خانه و مراقبت از افراد مسن را بر عهده گرفتند که این باعث افزایش استرس و آسیب رساندن به بهره وری آنها می شود.

منبع: CNN

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۸۱۷
کد خبر : ۵۷,۲۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید