به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیرات اقتصادی بحران آب و هوا

پایگاه خبری فولاد ایران - وخیم تر شدن نابرابری ها، تریلیون ها دلار خسارت اقتصادی و رشد ضعیف اقتصادی نتایجی است که اقتصاددانان در مورد مواجهه با آنها هشدار می دهند، مگر اینکه جهان به طور گسترده با بحران آب و هوا مقابله کند. بر اساس نظر سنجی که روز سه شنبه از موسسه سیاست دانشکده حقوق NYU منتشر شد، تقریباً سه چهارم (74درصد) از اقتصاددانان موافقند که اقدامات "فوری و شدید" برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ضروری است. این میزان از 50 درصد سال 2015 به شدت افزایش یافته است. از آن زمان، ایالات متحده در معرض هجوم حوادث شدید و مرگبار جوی از جمله طوفان ماریا، آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا و یخ زدگی عمیق امسال در تگزاس قرار گرفته است. به گزارش فولاد ایران، با وقوع سیل، آتش سوزی و طوفان بیشتر اتفاق می افتد و خسارات مالی ناشی از بحران آب و هوا به طرز چشمگیری افزایش می یابد. پیش بینی می شود خسارت اقتصادی ناشی از تغییرات آب و هوایی تا سال 2025 به 1.7 تریلیون دلار در سال برسد و تا سال 2075 این رقم به 30 تریلیون دلار در سال برسد. به همین دلیل است که اقتصاددانان با آنچه دانشمندان سالهاست می گویند موافقت می کنند: هزینه عدم اقدام به مراتب بیشتر از هزینه ترک اعتیاد جهان به سوخت های فسیلی است.


این گزارش در حالی ارائه می شود که رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه آماده می شود تا زیرساخت گسترده و بسته حمایتی شامل سرمایه گذاری های عمده در زیرساخت های آب و هوایی، تحقیق و توسعه ارائه دهد. مقامات ارشد دولت اظهار کرده بودند که پیشنهادهای بایدن بین 3 تریلیون تا 4 تریلیون دلار خواهد بود. کاخ سفید امیدوار است تا مردم و قانونگذاران را متقاعد کند که اقدامات ضروری در مورد بحران آب و هوا و ایجاد شغل برای کارکنان صنایع فسیلی که با تغییر جهت به سمت انرژی پاک شغل آنها مورد تهدید قرار می گیرد، در بلندمدت جواب خواهد داد.
75 درصد اقتصاددانان شرکت کننده در این نظرسنجی گسترده معتقدند تغییرات آب و هوایی نه تنها به تولید اقتصادی بلکه به نرخ رشد اقتصاد جهانی آسیب می رساند. در عین حال، 70 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تغییرات آب و هوایی نابرابری را در بیشتر کشورها افزایش می دهد و شکاف نگران کننده بین جمعیت های ثروتمند و فقیر را گسترش می دهد.

منبع: CNN

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۸۳۷
کد خبر : ۵۷,۲۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید