به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اروپا به دنبال تکمیل ذخایر گازی

پایگاه خبری فولاد ایران - زمستان های سخت همیشه حاوی اخبار بد برای مصرف کنندگان و اخبار خوب برای تولیدکنندگان انرژی است. زمستان امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. هوای سخت در سرتاسر اروپا ذخیره گاز این قاره را خالی کرده و اکنون صادرکنندگان در سراسر جهان در حال آماده سازی برای پاسخگویی به افزایش تقاضا هستند. بلومبرگ گزارش داد که موجودی گاز طبیعی اروپا حدود 25 میلیارد متر مکعب کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.


خوشبختانه، عرضه زیادی در اطراف وجود دارد. از قطر و روسیه گرفته تا استرالیا و ایالات متحده، تولید کنندگان LNG در حال آماده سازی برای افزایش عرضه به اروپا هستند. گازپروم نیز با وجود فشار تحریم های ایالات متحده در حال به پایان رساندن خط لوله نورد استریم 2 است. اکوینور نروژ، دیگر صادر کننده عمده گاز به اروپا پس از گازپروم، گفت که انتظار دارد تقاضای گاز طبیعی اروپا، دو درصد افزایش یابد.


بلومبرگ به نقل از یک تحلیلگر انرژی روسی گزارش داد، اروپا در تابستان امسال باید 65 تا 70 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی ذخیره کند. سرگئی کاپیتونوف از مرکز انرژی اسکولکوو به این آژانس خبری گفت، اگر هوای سرد ادامه یابد، این روند افزایش بیشتری خواهد داشت.

منبع: راشاتودی

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۷۶۸
کد خبر : ۵۷,۲۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید