به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کرونا و اثرات آن بر چشم انداز اقتصادی دنیا

پایگاه خبری فولاد ایران - در یک نظرسنجی جدید جهانی ، مدیران شرکت ها از حرکت مثبت اقتصاد دنیا خبر داده اند. اما همه گیری کرونا همچنان به عنوان یک خطر بزرگ برای رشد اقتصادی مطرح است.

به گزارش فولاد ایران،   یک سال پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر همه گیری ویروس کرونا، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان دهنده خوش بینی بیشتر نسبت به وضعیت اقتصادی شرکت ها می باشد. هنوز ضعف تقاضا رشد اقتصادی شرکت ها را تهدید می کند و همه گیری همچنان بزرگترین خطر رشد در کشورهای شرکت کننده در این نظرسنجی بوده  است.

در حالی که چشم انداز اقتصادی جهانی در ماه های اخیر متزلزل شده است ، ولی خوش بینی ها بیشتر شده است. شصت و نه درصد حاضرین در این نظرسنجی معتقد بودند شرایط اقتصادی جهان بهتر خواهد شد ، در حالی که در نظرسنجی قبلی 56 درصد بودند. وقتی از حاضرین در نظرسنجی در مورد اقتصاد کشورهایشان سوال شد، تقریباً سه چهارم مدیران انتظار داشتند که در شش ماه آینده شرایط بهتری داشته باشند، در حالی که این رقم در ژانویه 56 درصد بود و این بالاترین رقم ثبت شده از زمان همه گیری بوده است.

به نظر می رسد در مقایسه با چند ماه گذشته نگرانی های مربوط به بیکاری نیز در حال کاهش است. در حال حاضر، 43 درصد از پاسخ دهندگان انتظار کاهش آن را دارند و 38 درصد از آنها انتظار افزایش دارند ، اگرچه تفاوت های قابل توجهی در مناطق مختلف وجود دارد. اکثر پاسخ دهندگان در اروپا هنوز افزایش بیکاری را پیش بینی می کنند ، در حالی که در آمریکای شمالی 69 درصد کاهش و فقط 16 درصد پیش بینی افزایش نرخ بیکاری را کرده اند.

منبع: mckinsey.com

ترجمه: م. تابان شمال

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۲۴۷
کد خبر : ۵۷,۲۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید