به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بار دیگر چین از یک بحران بزرگ سربلند بیرون آمد

پایگاه خبری فولاد ایران - یکی از مقامات رسمی صندوق بین المللی پول اخیرا اظهار داشته که واکنش چین به همه گیری ویروس کرونا فوق العاده بوده است. این کشور یکبار دیگر توانست در مقابله با یک بحران بهترین عملکرد خود را نشان دهد. سال 2020 که همه گیری کرونا اقتصاد دنیا را به شدت شوکه کرد چین موفق شد در محدوده رشد اقتصادی مثبت این سال را به پایان ببرد.

به گزارش فولاد ایران،   طبق برآورد صندوق بین المللی پول نرخ تولید ناخالص داخلی چین سال گذشته 2.3 درصد ثبت شد و انتظار می رود تا پایان سال 2021 به 8.4 درصد برسد. این یعنی اقتصاد چین به اندازه سایر کشورهای دنیا از بحران ناشی از شیوع کرونا دچار شوک نشده است. چین توانست با سرعت زیاد از دوره پاندمی عبور کند و اقتصاد آن خیلی سریع تر از کشورهای دیگر به وضعیت طبیعی قبلی خود بازگشت.

اولین مورد ابتلا به کرونا در چین اواخر سال 2019 مشاهده شد و گرچه این ویروس با سرعت بسیار بالا در سطح دنیا شیوع پیدا کرد چین توانست تا اوایل سال 2020 روند شیوع را کنترل کند و به بررسی بهتر مورد های جدید ابتلا بپردازد. راهکارهای چین شامل محدودیت های سفر، قرنطینه های شدید و تجهیز نمودن خیلی سریع بخش درمان بود.

از این رو تحلیلگران در مقایسه با رکود مالی سال 2008 معتقدند چین برای بار دوم توانسته به خوبی از یک بحران بزرگ خارج شود. آن زمان چین با تزریق بالای بسته های حمایت اقتصادی توانست جلوی شوک عمیق تر ناشی از رکود اقتصادی را بگیرد و حتی به کشورهای آسیایی همسایه خود کمک های مهمی نیز نمود.

منبع:CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۱۰۷
کد خبر : ۵۷,۲۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید