به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار جهانی سنگ آهن در سکوت

بازار جهانی سنگ آهن در سکوت

پایگاه خبری فولاد ایران آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 172.5 دلار هر تن سی اف آر چین می باشد که از چهارشنبه اخیر در ثبات بوده است. پیش بینی سیل در غرب استرالیا و کاهش موجودی فولاد در بازار چین با رکود تقاضا جبران شد و بازار در ثبات ماند. البته حتی اگر این سیل در غرب استرالیا اختلالی در تولید و فعالیت معادن و بنادر منطقه ایجاد کند تاثیر چندانی بر بازار جهانی سنگ آهن نخواهد داشت چون صادرات این منطقه ناچیز است و در فوریه تنها حدود 698 هزار تن بوده است.

در هر حال در بازار فولاد چین هم جو مثبتی حاکم است و قیمت ها صعودی هستند. طبق آمار استیل هوم موجودی فولادسازان و تجار چینی نیز به ترتیب  7.2 درصد و 5.4 درصد افت داشته به 8.54 و 22 میلیون تن رسیده است.

با این حال تقاضای سنگ آهن بعد از کمی بهبود مجددا افت داشته است. معامله جدیدی روزهای اخیر نهایی نشده و خریداران فعالیتی نداشتند.

به گزارش فولاد ایران،  در حالی که چین قصد دارد امسال تولید فولاد را کاهش دهد قیمت های بالای فعلی بازار فولاد کمی چالش انگیز شده چرا که شاید انگیزه ای برای تغییر در برنامه تولید به کارخانه ها بدهد.

چندین کارخانه آلاینده در تانگشان چین ملزم به کاهش تولید بیشتر شده اند که ممکن است به نقاط دیگر نیز ابلاغ شود. این اولین بار است که دولت چین به صنعت فولاد خود با دید زیست محیطی به طور گسترده نگاه می کند و این تغییرات ساختاری می تواند در درازمدت به بهبود حاشیه سود فولادسازی کمک بیشتر نماید. کاهش تولید تانگشان می تواند سالانه 34 میلیون تن از ظرفیت تولید چدن این کشور بکاهد.

منبع: metal expert- mining.com

ترجمه: مونا تابان

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۸۹۰
کد خبر : ۵۷,۲۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید