به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم در راه است

پایگاه خبری فولاد ایران - هزینه مواد اولیه کالاهای مصرفی در حال افزایش است و شرکت ها اقدامات لازم را برای حفظ سود خود انجام می دهند. افزایش تقاضا نیز در این بین مزید بر علت شده است. طبق اعلام انجمن مصرف کنندگان امریکا، فروش کالاهای بسته بندی در سال گذشته با افزایش 9.4 درصدی به 1.53 تریلیون دلار رسیده است. بسیاری از تولیدکنندگان در تلاش برای همگام سازی با تقاضا و به دست آوردن سهم بازار هستند. جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین المللی ING ، پیش بینی کرده قیمت های مصرف کننده در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه داده و می تواند در ماه مه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تقریباً 4 درصد رشد داشته باشد. طبق گزارش وزارت کار، شاخص قیمت مصرف کننده، که میزان هزینه های مصرف کنندگان ایالات متحده برای یک سبد کالا را ارزیابی می کند، در ماه  مارس 2.6 درصد افزایش یافته است.


به گزارش فولاد ایران، موجودی کم نیز بی تاثیر نبوده و قدرت قیمت گذاری شرکت ها را تقویت می کند. فیل لمپرت، تحلیلگر صنایع غذایی، گفت: عوامل زیادی باعث افزایش هزینه ها برای کشاورزان و کارخانه های تولید کالاهای بسته بندی شده است. بنادر شلوغ است، رانندگان کامیون با کمبود عرضه مواجهند و کارگران مواد غذایی باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
کن گلدمن تحلیلگر جی پی مورگان اظهار کرد قیمت های بالاتر به خرده فروشان مواد غذایی کمک می کند و تورم 2 تا 3 درصدی در ترکیب با قیمت های بالاتر می تواند برای شرایط حال حاضر مفید باشد.


منبع: CNBC

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۸۰۵
کد خبر : ۵۷,۳۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید