به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کرونا گریبانگیر پالایشگاه های اروپایی

پایگاه خبری فولاد ایران - ویروس کرونا حرکت به سمت انرژی پاک در اروپا را سرعت بخشیده است. آنچه در ابتدا به عنوان یک حرکت تدریجی به سمت تولید کمتر گازهای گلخانه ای و تولید سبز تلقی می شد، اکنون به تلاش جاه طلبانه بی سابقه ای تبدیل شده است. تا زمانی که اروپا از رکود ناشی از کرونا بهبود نیابد، تقاضای سوخت آن تا حدی کاهش خواهد یافت که دیگر برخی صنایع پایین دستی نفتی مورد نیاز نخواهد بود.


این فرآیند عقب نشینی پالایشگاه ها که در نهایت منجر به بسته شدن صنایع کم بازده می شود، چه به دلیل پالایش کمتر، فاصله جغرافیایی یا سایر عوامل نهادی، قبلاً آغاز شده است. برخی پالایشگاه های نفتی اروپا اعلام کرده اند طی سالهای آینده تعطیل می شوند یا اینکه در آستانه این کار قرار دارند. این پالایشگاه ها عبارتند از:


پالایشگاه آنتورپ، بلژیک (108 هزار بشکه در روز) که در مقایسه با سایر صنایع منطقه در ضعف رقابتی به سر می برد. پالایشگاه گرندپوییت، فرانسه (101 هزار بشکه در روز) که در تمام این سالها نقش مهمی داشته است، نزدیکترین پالایشگاه به پاریس بوده و نیازهای آن را برآورده می کند. این پالایشگاه در تلاش است تا خط لوله Ile-de-France (PLIF)  که آن را به بندر Le Havre اقیانوس اطلس متصل می کند را تعمیر کند. پالایشگاه یوروپورت، هلند (88 هزار بشکه در روز) که نسبت به سایرین آسیب بیشتری از کرونا دیده و پالایشگاه پورتو، پرتغال (110 هزار بشکه در روز) که کل تقاضای داخلی را پوشش می دهد. پالایشگاه نانتالی، فنلاند (58 هزار بشکه در روز) نیز در مارس 2021 پالایش را متوقف کرد.

ظاهرا در اروپا شرکت نسته قصد دارد تا به عنوان پیشگام اصلی سوخت های پایدار در اروپا شناخته شود. نسته در ماه نوامبر 2020 پالایشگاه نفتی روتردام را خریداری کرده و فعالانه در حال ساخت یک پالایشگاه انرژی تجدیدپذیر در روتردام است.


منبع: Oilprice

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۷۷۲
کد خبر : ۵۷,۳۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید