به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش عمق رکود اقتصادی اروپا در سه ماهه اول

پایگاه خبری فولاد ایران - اروپا در سه ماه اول امسال عمیق تر به رکود اقتصادی فرو رفت، با این حال، با تسهیل محدودیت های کرونایی،  اقتصاد منطقه ظاهرا در حال بازگشت است. آژانس آمار یورواستات روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا بین ژانویه تا مارچ تا 0.4 درصد کاهش داشت و در مقایسه با سه ماهه مشابه سال پیش این کاهش 1.7 درصد بود.


به گزارش فولاد ایران، این امر به دنبال محدودیت اعمالی سه ماهه چهارم سال گذشته بوده است. بسیاری از محدودیت ها در ماه های ابتدایی سال 2021 همچنان پابرجا بود که بر اقتصاد تأثیر گذاشت. مشکلات تهیه واکسن، بسته های محرک کوچک دولت و اتکای زیاد به گردشگری نیز مانع بازگشت فعالیت ها شده است. اما اقتصاد اروپا در حال نشان دادن نشانه هایی از بهبود است و کارشناسان انتظار دارند که با تسریع تزریق واکسن، اقتصاد اروپا یک بازگشت قوی داشته باشد. برت کولین، اقتصاددان ارشد منطقه یورو گفت: بیکاری در ماه مارس اندکی کاهش یافت و روند مصرف با کاهش محدودیت ها بهتر شده که این یک نشانه مثبت از آنچه در آینده رخ خواهد داد، است. کولین افزود بخش تولید نیز دوباره احیا شده و بیشتر از طرف زنجیره تامین تحت فشار است.

مشکلات زنجیره های تأمین جهانی باعث شده که حمل و نقل کالا در سراسر جهان بسیار گران تمام شود و کارخانه ها را با کمبود قطعات مهم مواجه کرده است. تولید ناخالص داخلی آلمان طی ژانویه تا مارچ امسال 1.7 درصد افت داشت درحالیکه این رقم در فرانسه با 0.4 درصد افزایش همراه بود.


کولین اظهار امیدواری کرد که اقتصاد منطقه یورو تا پایان امسال به سطح قبل از بحران بازگردد.


منبع: CNN

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۶۱۶
کد خبر : ۵۷,۳۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید