به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

یک سوپرسایکل معدنی در راه است!!

یک سوپرسایکل معدنی در راه است!!

پایگاه خبری فولاد ایران - اقتصاددانان در حال بررسی روند بهبود اقتصادی گسترده در سرتاسر دنیا هستند که به نظر می رسد در حال شکلگیری است چرا که قیمت کومودیتی ها به دنبال بهبود تقاضا پس از همه گیری کرونا ، تشدید تنش بین چین و استرالیا  و مسائل مربوط به عرضه در سطوح بالایی قرار دارند.

هفته گذشته سنگ آهن رکورد نزدیک به 238 دلاری را شکست  و اوایل ماه جاری قیمت مس نیز رکورد یک دهه اخیر را پشت سر گذاشت. بسته های حمایتی محرک اقتصادی یک لایه جدیدی به روند رشد تقاضای جهانی افزوده در حالی که پایه های بازارهای کومودیتی دنیا خود استوار و رو به رشد بودند.

به گزارش فولاد ایران،  این افزایش قیمت ها باعث شده که برخی تصور کنند بازار های کومودیتی دنیا در حال ورود به یک سوپر سایکل جدید هستند که یعنی قیمت ها برای حداقل چندین سال صعودی خواهند بود. نمونه این سوپر سایکل عمدتا چینی را می توان در سالهای 2002 تا 2008 دید که در این کشور با صنعتی سازی و رونق شهرنشینی تولید ناخالص داخلی چین رشد سالانه مطلوب و فزاینده ای داشت. در واقع کومودیتی ها در صد سال اخیر 4 سوپرسایکل را تجربه کرده اند که آخرین بار مربوط به همین سال 2008 بوده است.

منبع: mining.com

ترجمه: م. تابان شمال

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۶۶۳
کد خبر : ۵۷,۴۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید