به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انرژی سوخت جدید سبز 3 برابر بیشتر از بنزین

پایگاه خبری فولاد ایران - وزارت انرژی ایالات متحده در حال انجام تحقیقات در مورد یک سوخت باورنکردنی است که سه برابر انرژی بنزین را دارد. مهمتر از همه اینکه این سوخت می تواند تنها سوخت موجود در زمین باشد که انتشار کربن آن صفر است. تا همین اواخر، این سوخت برای استفاده تجاری بسیار خطرناک و گران قیمت تلقی می شد، اما به نظر می رسد موفقیت های جدید در فن آوری، کاربرد این سوخت فوق العاده را بسیار بیشتر کرده است.
این منبع انرژی نوظهور دومین ماده شیمیایی معدنی پرکاربرد در جهان است، بنابراین تأمین آن نباید مسئله ساز باشد. اما دسترسی به فن آوری که تمام این امور را ممکن می کند، کار ساده ای نیست.
به گزارش فولاد ایران، داستان انتقال انرژی در طول تاریخ حرکت مداوم به سمت سوختهایی بوده که انرژی بیشتری دارند و از آنجاکه سوخت های فسیلی دارای بیشترین مقدار انرژی هستند، جایگزینی آنها مشکل است. گاز طبیعی با 53.1 مگاژول بر کیلوگرم، بالاترین چگالی انرژی را در بین سوخت های فسیلی دارد و پس از آن بنزین با 45.8 مگا هرتز بر کیلوگرم و همینطور ذغال سنگ با 30.2 مگا هرتز بر کیلوگرم .
مدت ها بود که تصور می شد که لیتیوم راه حل حرکت انرژی پاک است. اما متاسفانه ثابت شد که این ماده قادر به تأمین نیروی کافی برای کامیون های بزرگ، کشتی های باری های اقیانوس پیما، وسایل نقلیه نظامی، قطارها، هواپیماها، جت ها و موارد دیگر نیست.
باتری های یون لیتیوم به عنوان یکی از مؤثرترین روش های ذخیره انرژی تجدیدپذیر، توانایی تراکم انرژی 53.1 مگاژول بر کیلوگرم را دارند که 91 برابر کمتر از تراکم انرژی بنزین است. این یعنی در حالی که لیتیوم می تواند حامل انرژی غالب برای وسایل نقلیه کوچک مانند اتومبیل ها و وانت های کوچک باشد، به نظر نمی رسد که توان کافی برای اجرایی شدن در صنایع سنگین را داشته باشد. اما اکنون دانشمندان ممکن است بتوانند از یک جایگزین تجدیدپذیر جدید استفاده کنند که بتواند به راحتی صنایع سنگین را نیز تأمین کند. چه چیزی تقریباً 3 برابر بیشتر از بنزین انرژی دارد؟ و آیا یک ماده شیمیایی معدنی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد؟ هیدروژن
تاکنون فناوری لازم برای انتقال ایمن و اقتصادی هیدروژن وجود نداشته است. اما شرکت امریکایی ام پاور AmmPower Corp.  اکنون فن آوری توسعه این ماده را وارد بازار کرده است.

منبع: OILPRICE

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۴۶۲
کد خبر : ۵۷,۶۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید