به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به آخرین تغییرات بازار سنگ آهن چین

نگاهی به آخرین تغییرات بازار سنگ آهن چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران - رکود بازار فولاد و کاهش فعالیت در بازار سنگ آهن قیمت این ماده اولیه را کاهش داده است. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 208.35 دلار هر تن خشک سی اف ار ثبت شده که 2.85 دلار افت داشت. آخرین قیمت قرارداد فیوچرز سنگ آهن 62 درصد نیز 2.1 دلار افت داشته 199.05 دلار شد.


افت حاشبه سود فولادسازی در چین فعالیت بازار سنگ آهن را کاهش داده و تردید خریداران برای معامله بیشتر از حد نیاز خود، بازار را در سکوت فرو برده است. فصل رکود تقاضای فولاد در چین آغاز شده و فعالان بازار معتقدند تقاضای فولاد چین کمتر می شود.


به گزارش فولاد ایران،  قابل ذکر است تولید فولاد چین در آوریل به رکورد 97.85 میلیون تن رسید که نسبت به ماه مارس 4.1 درصد رشد داشت و حدود 15 درصد بیشتر از 85.03 میلیون تن آوریل 2020  بوده است. تا زمانی که تقاضا در سطح جهانی قوی باشد بعید است مقامات چینی بتوانند قیمت ها را به صورت پایدار تحت فشار قرار دهند. پیش بینی شده قیمت سنگ آهن امسال به طور متوسط 172.2 دلار در هر تن باشد و سال آینده به  143.8 دلار برسد.


به طور کلی ، آنچه روند اخیر قیمت سنگ آهن نشان می دهد این است که با چنین اقداماتی که برای کاهش تولید فولاد ناچیز است چین فقط می تواند موفقیت محدود و کوتاه مدتی برای پایین آوردن قیمت ها انتظار داشته باشد.


منبع: platts- mining.com
ترجمه: م. تابان شمال

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۵۲۲
کد خبر : ۵۷,۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید