به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران تامین نفت بدون سرمایه گذاری جدید در سوخت های فسیلی

پایگاه خبری فولاد ایران - رهبران اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه هشدار دادند که اگر جهان نتواند به اندازه کافی در پروژه های جدید نفت و گاز سرمایه گذاری کند، بروز قریب الوقوع بحران عرضه اجتناب ناپذیر خواهد بود. بحث و گفتگو در مورد کاهش تولید گازهای گلخانه ای، چالش جدیدی را برای شرکت های نفتی به وجود آورده است. آژانس بین المللی انرژی (IEA) ماه گذشته گزارش داد که برای رسیدن جهان به نقطه صفر انتشار کربن تا سال 2050، نیازی به سرمایه گذاری جدید در صنعت نفت و گاز نیست.


به گزارش فولاد ایران، فعالان محیط زیست و سهامداران فعال، فشار به شرکت های بزرگ نفتی جهت همسو کردن مشاغل خود با سناریوی تولید صفر کربن، تشدید کرده اند. این در حالی است که رهبران گروه اوپک پلاس به سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز خود ادامه خواهند داد زیرا طبق نظر آنها با وجود فشار فزاینده علیه سوخت های فسیلی، جهان برای هنوز به این منابع برای دهه های آتی نیاز خواهد داشت.


تحلیلگران معتقدند کاهش سرمایه گذاری در تأمین نفت و گاز، منجر به بحران عرضه و افزایش قیمت نفت خواهد شد. مدیر عامل بریتیش پترولیوم، برنارد لونی گفت که پیش بینی سرمایه گذاری های بسیار پایین در نفت و گاز، از بسیاری جهات با رویکرد ما برای کاهش 40 درصدی تولید در دهه آینده، سازگار است. اما وزیر انرژی عربستان، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، با انتقاد شدید از این اظهارات، گفت که نباید آن را جدی بگیریم.


مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، روسنفت هشدار داد که سرمایه گذاری کم در نفت زمینه را برای کسری شدید عرضه فراهم می کند. وی گفت: "به دلیل کمبود سرمایه، ثبات طولانی مدت منابع نفت در معرض خطر است".  


منبع: oilprice

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۶۸۲
کد خبر : ۵۷,۷۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید