به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد شگفت آور صنعت ساخت و ساز در چین

پایگاه خبری فولاد ایران - چانگ بنهونگ یکی از کارگران ساختمانی که در ساخت مرکز تجاری پکن فعالیت داشته، گفت: "در آن روزها، صنعت ساخت و ساز چین بسیار عقب تر از جهان توسعه یافته و حتی از برخی کشورهای در حال توسعه بود." وی اضافه کرد وقتی چین در سال 1985 به دنبال پیمانکار برای ساخت این مرکز بود، هیچ شرکت ساختمانی داخلی صلاحیت برای واگذاری این پروژه را نداشت. چانگ گفت: "ما حتی نمی دانستیم که چگونه بسیاری از این تجهیزات مهندسی که کارکنان خارجی به آنجا آورده بودند را اداره کنیم". اما دو دهه بعد، زمانی که این مجموعه قصد داشت ساخت برج جدید را که زمانی بلندترین ساختمان پایتخت چین بود، در سال 2005 آغاز کند، همه پیشنهاد دهندگان چینی بودند.


داستان احداث ساختمان های مرکز تجاری پکن مظهر صنعت ساخت و ساز در چین است که به سرعت در حال رشد است. داده های رسمی نشان می دهد که ارزش کل تولید این صنعت در سال گذشته 26.4 تریلیون یوان (حدود 4.1 تریلیون دلار آمریکا) بوده است، در حالی که در سال 1952 این رقم تنها 5.7 میلیارد یوان بوده. گسترش این صنعت همچنین فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده است. طبق گفته وزارت مسکن و توسعه شهری و روستایی چین، تعداد کارکنان بخش ساخت و ساز در سال 1952 کمتر از 1 میلیون نفر بود و در پایان سال 2020، این تعداد به حدود 54 میلیون نفر رسید.


به گزارش فولاد ایران، تلاش های مستمر کشور چین در زمینه فن آوری برای تغییر و ارتقا بخش ساخت و ساز سنتی، پشتوانه این پیشرفت بوده است. این تلاش ها در راستای ادغام فن آوری های هوشمند ساخت و ساز در کل زنجیره صنعتی و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه با کیفیت در صنعت است. کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی های چین نیز برای ارتقاء دیجیتالی شدن صنعت در سال گذشته دستورالعملی را صادر کرد که به استفاده از مدل های ساخت و ساز دیجیتالی و فناوری های هوش مصنوعی اصرار می ورزد.


طی سالها تلاش مداوم در انجام اقدامات مشابه، فن آوری های مختلف در صنعت ساخت و ساز چین به سطوح برجسته جهانی رسیده است و پروژه های با استاندارد بالا همچنان به خارج از کشور می روند. پروژه های ساختمانی مانند پل محمد ششم در مراکش و راه آهن مومباسا-نایروبی در کنیا که توسط شرکت های چینی راه اندازی شده اند، در حال کسب اعتبار بین المللی هستند. در لیست 250 پیمانکار برتر بین المللی 2020 که توسط مجله مهندسی Engineering News-Record ، منتشر شده، 74 شرکت چینی بودند. فانگ کیوچن، رئیس انجمن پیمانکاران بین المللی چین، گفت که پروژه های بین المللی زیرساختی که با پیمانکاران چینی قرارداد دارند از نظر مقیاس، فناوری و ارزش افزوده به سرعت در حال پیشرفت هستند. فانگ گفت که نقش پیمانکاران چینی از یک پیمانکار به یک ارائه دهنده خدمات جامع زیرساخت ها تبدیل شده است.

منبع: xinhuanet

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۱۳۹
کد خبر : ۵۷,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید