به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امارات متحده عربی غول بعدی انرژی خاورمیانه

پایگاه خبری فولاد ایران - عربستان سعودی مترادف است با نفت، اتحادیه اروپا به انرژی های تجدیدپذیر علاقه دارد و ایالات متحده پیشرو در تولید گاز طبیعی در جهان است.

اما تعداد معدودی از کشورها به اندازه امارات متحده عربی این سه منبع انرژی را باهم دارند. در حالی که بیشتر کشورهای غربی، با تشویق آژانس بین المللی انرژی (IEA) برای انتشار صفر کربن، استفاده از سوخت های فسیلی را محدود کرده اند، اما تقاضای انرژی همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است.


به گزارش فولاد ایران، امارات متحده عربی، بدون توسعه کافی انرژی تجدیدپذیر برای تأمین این تقاضا، موقعیت خود را به عنوان رهبر جهانی نفت و گاز، که هنوز هم برای تأمین انرژی جهان در دهه آینده و بعد از آن بسیار مورد نیاز است، محکم تر می کند. ابوظبی در حال توسعه صنعت نفت قدرتمند خود از طریق توسعه میدان دریایی Belbazem است. در ماه می نیز، یک قرارداد 744 میلیون دلاری توسط شرکت عملیاتیAl Yasat Petroleum ، که شرکت مشترک بین شرکت ملی نفت ابوظبی (Adnoc) و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است، به شرکت ملی نفت امارات برای توسعه بلوک نفتی بلبازم ابوظبی اعطا شد. پیش بینی می شود این میدان نفت دریایی از سال 2023 تا 45 هزار بشکه در روز نفت خام سبک تولید کند.


با این حال، این تنها پروژه توسعه انرژی امارات نیست. این کشور در راستای متنوع سازی منابع انرژی خود، صنعت گاز را با قوت به پیش می راند و قصد دارد تا سال 2030 در تأمین گاز خودکفا شود. کشف یک مخزن گاز طبیعی در اوایل سال جاری، بین ابوظبی و دبی، بزرگترین کشف در نوع خود طی 15 سال گذشته بود، هرچند میدان گازی جبل علی تا 30 سال نیاز به گاز این منطقه را تأمین می کند. علاوه بر این، شارجه نیز از کشف گاز خبر داده که اولین کشف از اوایل دهه 1980 است.  


مدیرعامل شرکت بزرگ انرژی Crescent Petroleum در مورد متنوع سازی بخش انرژی کشور گفت "در حالی که بخش انرژی سنتی امارات متحده عربی همچنان به رونق خود ادامه می دهد، اما از پیشرفت های جایگزین انرژی دور نمی شود. در واقع، ابوظبی امیدوار است که در دهه آینده به یک رهبر جهانی در سوخت هیدروژن سبز تبدیل شود."


منبع: oilprice

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۷۲۹
کد خبر : ۵۷,۷۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید