به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به وضعیت بازار کالاهای صنعتی در چین

نگاهی به وضعیت بازار کالاهای صنعتی در چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران - اخیرا قیمت کالاهایی مانند سنگ آهن ، میلگرد ، زغال سنگ و مس در چین با رشد چشمگیری روبرو شد و باعث شد دولت چین برای جلوگیری از افزایش نامعقول هزینه های مصرف کنندگان قدمی بردارد.


چین به عنوان دارنده بزرگترین خطوط تولید کالا و بزرگترین بازار ساخت و ساز دنیا، بیش از یک دهه است که محرک اصلی بازار جهانی فلزات است. از ابتدای سال تا اواسط ماه می نیز قیمت میلگرد، ورق گرم و مس که برای ساخت ماشین آلات ، ساختمان سازی ، لوازم خانگی و وسایل نقلیه بسیار حیاتی است بیش از 30 درصد رشد داشت که به دلیل بهبود بازار ساخت و ساز و صنایع تولیدی پس از همه گیری کرونا در این کشور بود. بسته های محرک اقتصادی دولت فعالیت ساخت و ساز را بهبود بخشید و از اواسط سال 2020 نیز چین با تقاضای بالای لوازم خانگی ، تجهیزات ورزشی و ماشین آلات در سراسر دنیا که در قرنطینه حاصل از کرونا به سر می بردند روبرو شد.


بسیاری از مواد اولیه صنعتی مهم از جمله سنگ آهن ، زغال سنگ حرارتی ، اسید سولفوریک و شیشه نیز با افزایش قیمت های دورقمی روبرو شدند و با پیشی گرفتن رشد مصرف از عرضه، رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت نمودند.


به گزارش فولاد ایران،  همچنین اقدامات چین برای کاهش آلاینده های کربنی نیز به افزایش قیمت فلزات کمک نموده است. تولید فلزات از فولاد گرفته تا مس و آلومینیوم سال به سال افزایش می یابد زیرا پالایشگاه ها ، کارخانه ها و تولید کنندگان، به تولید مداوم محصولات میانی مورد استفاده صنایع می پردازند. رشد قیمت مواد اولیه و نگرانی از افزایش تورم دولت چین را واداشته اقداماتی بازدارنده داشته باشد و با کسانی که موجب اختلال در بازار شوند برخورد نماید.


در این بین استرالیا به عنوان بزرگترین صادر کننده سنگ آهن دنیا علی رغم تنش های تجاری با چین سود خوبی از تقاضای بالای فولاد در چین برده است. با این وجود خرید زیاد چین باعث شده است که عرضه سنگ آهن و سایر فلزات در سایر نقاط دنیا نسبتا محدود شود.


اگر تلاش های چین برای سرکوب سفته بازها و دلالان موجی از فروش انواع فلزات را در پی داشته باشد و در نتیجه تقاضای واردات آن را کاهش دهد ، این امر باعث می شود تا عرضه در سایر بازارها در کوتاه مدت بهبود یابد.


اما تحلیلگران می گویند به طور کلی به نظر می رسد تا زمانی که اقتصاد چین رشد کند تقاضای آن برای انواع فلزات بالا خواهد ماند.


منبع: Reuters
ترجمه: م. تابان شمال

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۵۹۴
کد خبر : ۵۷,۷۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید