به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق گرم در چین، نزولی- 23/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود در کوتاه مدت بازار ورق گرم چین نوسان قیمت بیشتری داشته و شاهد کاهش قیمت باشد. 6 عامل اساسی تاثیر گذار بر آینده این بازار عبارتند از:

1- بحران مالی اروپا بر روند بهبود اقتصادی سراسر جهان سایه افکنده موجب انتقال سرمایه ها ی بیشتری به امریکا، افزایش ارزش دلار و افت قیمت کالاهای حجیم  شده است. همچنین در چین تصمیماتی برای محدود نمودن بازار سرمایه اتخاذ خواهد شد.

2-در بازار مسکن چین تقاضا پایین آمده که در نتیجه سیاست های دولتی بوده و همچنین در بازار اتومبیل و وسایل برقی که تقاضای ورق سرد را به شدت کاهش داده است.

3- افت قیمت ها در سراسر جهان صادرات چین را کاهش داد در نتیجه موجودی اضافی باید در بازار داخلی تزریق می شد که همین امر موجب مازاد موجودی داخلی شد.

4-فولاد سازانی چون بائو استیل و شاگانگ قیمت ها را کاهش داده اند که خبر بدی برای بازار چین است.

5-تقاضای بازار فولاد چین در نتیجه کاهش فصلی در جولای و آگوست و جو رایجی که وقتی قیمت رو به بالاست خرید زیاد می شود نه زمانی که رو به کاهش است، روند نزولی داشته است.

6- افت قیمت ها به سیاست گذاری متعادل سازی دولت و قیمت آتی سنگ آهن کمک خواهد کرد.

از این رو می توان به طور قطع گفت که در کوتاه مدت این فاکتور های منفی بهبود نخواهد یافت و روند نزولی بازار ادامه داشته باشد. قیمت ورق گرم نیز احتمالا روندی نزولی آرامی خواهد داشت و زودتر از اواخر سال بهبودی نخواهد داشت.

۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۵,۷۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید