به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین: آیا واردات فولاد بازیافتی می تواند از عطش قیمت سنگ آهن بکاهد؟

چین: آیا واردات فولاد بازیافتی می تواند از عطش قیمت سنگ آهن بکاهد؟

پایگاه خبری فولاد ایران - از آنجایی که قیمت سنگ آهن رکوردهای بالای جدیدی را اخیرا ثبت کرده و با توجه به روند بهبود تقاضای جهانی فولاد، پس از آنکه چین محدودیت های واردات قراضه آهن را در ژانویه 2021 برداشت بیشتر در مورد احتمال جایگزینی سنگ آهن با فولاد بازیافتی در فرایند تولید فولاد صحبت می شود.

اگرچه ممکن است در کوتاه مدت نتوان وابستگی به سنگ آهن را به راحتی کنار گذاشت، اما تقاضا برای آهن قراضه به تدریج در حال افزایش است که در راستای اهداف چین برای حذف آلاینده های کربنی نیز می باشد.

با گذشت نیمه نخست سال با طبقه بندی جدید فولاد بازیافتی در چین، واردات قراضه به دلیل محدودیت استفاده در کوره های اکسیژنی( BOF)، مقرون به صرفگی جزیی آن و محدودیت عرضه، هیچ گونه فشاری بر قیمت سنگ آهن وارداتی نداشت.

با این حال ، ضایعات آهن عمدتا در کوره های قوس الکتریکی (EAF ) استفاده می شود که نسبت به کوره های بلند سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و به راحتی تحت هدف بلند پروازانه چین قرار دارد که رسیدن به اوج انتشار کربن تا سال 2030 و خنثی سازی و به صفر ساندن انتشار کربن قبل از سال 2060 باشد.

به گزارش فولاد ایران،  ظرفیت تولید فولاد کوره های قوس الکتریکی چین در سال 2021 تا 17 میلیون تن در سال افزایش می یابد و به حدود 198 میلیون تن در سال می رسد که 15 درصد از کل ظرفیت فولاد خام چین را تشکیل می دهد. که ظاهرا این روند افزایش تولید این بخش تا سال 2023 حدود 10 میلیون تن در سال خواهد بود.

علیرغم روند صعودی مداوم واردات فولاد بازیافتی به چین ، فعالان بازار به دلیل بزرگی و قدمت بی نظیر بازار سنگ آهن انتظار دارند که این امر تاثیری بر قیمت سنگ آهن در سال 2021 نداشته باشد. اطلاعات گمرک چین نشان می دهد در پنج ماه اول سال 2021 ، چین 471 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که بیش از 1915 برابر حجم واردات فولاد بازیافتی به این کشور است که در مدت مشابه به 246346 تن رسیده است.

کارشناسان بر این باورند که قراضه آهن آینده امیدوار کننده ای دارد البته به این شرط که مقامات چینی انواع ضایعات آهن مجاز برای واردات را همزمان با توسعه سریع و جایگزینی زیرساخت ها که به افزایش عرضه داخلی قراضه کمک می کند ، گسترش دهند.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۵۳۰
کد خبر : ۵۷,۹۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید