به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم افت قیمت فولاد در امارات-24/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- اخیرا قیمت فولاد در امارات باز هم کاهش یافت و به 653 تا 680 دلار هر تن رسیده در حالی که در ماه آوریل رکورد 816 دلار را ثبت نموده بود. البته هنوز قیمت ها نسبت به محدوده 530 تا 616 دلار اواسط مارس بالاتر است.

اخیرا نوسان قیمت های زیادی در بازار امارات وجود داشته. زمان می برد تا بازار به روش جدید قیمت گذاری سنگ آهن عادت کند و هنوز پیش بینی روند قیمت ها دشوار است.

اخیرا قیمت میلگرد در بازار امارات 680 دلار ثبت شده است. قیمت واردات به 653 دلار کاهش یافته و قیمت قراضه نیز بیش از یک ماه است که روندی نزولی دارد. اگر قیمت سنگ آهن بالا برود به دنبال آن قیمت قراضه و محصولات فولادی نیز افزایش خواهد یافت.

در ترکیه برای تولید فولاد بیشتر از قراضه استفاده می شود تا سنگ آهن، و قیمت ها از 735 دلار به 653 دلار هر تن رسیده است. محصولات ترک تقاضای داخلی زیادی ندارد در نتیجه آن ها باید صادرات را افزایش دهند. چون هزینه تولید در ترکیه پایین است آن ها  می توانند در قیمت های پایین محصولات خود را بفروشند. قیمت سنگ آهن نیز نوسان زیادی داشته که عامل اصلی چین بوده ولی در بازار امارات فولاد زیادی از سنگ آهن تولید نمی شود از این رو همه نگاه ها به بازار قراضه است.

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۶۷۸
کد خبر : ۵,۸۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید