به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش صادرات فولاد در چین-24/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- چین در ماه مه در حدود 4 میلیون و 940 هزار تن فولاد صادر کرد که رشدی 630 هزار تنی را در مقایسه با ماه آوریل و یک میلیون و 610 هزار تنی را نسبت به ماه مارس نشان می دهد. صادرات فولاد چین از ماه ژانویه تا مه به 17 میلیون و 960 هزار تن رسید که 127 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به عقیده تحلیل گران افزایش صادرات از فوریه سال جاری، در راستای برنامه متعادل سازی بازار داخلی چین بوده است. گرچه قیمت های بازار فولاد چین اخیرا افت 20 درصدی داشته هنوز قیمت های پیشنهادی صادرات آن در سطح بالایی است. ظاهرا اختلاف قیمت داخلی و بازار های جهانی به 100 دلار هر تن رسیده که نشانگر قوت بازار صادرات در آینده است.

بیشتر محصولات صادر شده در ماه مه در چین طی ماه های مارس و آوریل زمانی که قیمت محصولات به سرعت در حال افزایش بود، خریداری شده بودند.

گزارش ها نشان می دهد که میزان تقاضای صادرات فولاد در چین از اول ماه مه زمانی که روند نزولی قیمت ها در بازار آغاز شد، کاهش یافته است. برخی از تجار پیش بینی می کنند که میزان تقاضای صادرات فولاد در ماه ژوئن و جولای در مقایسه با ماه مه کاهش یابد.

قیمت ورق گرم صادراتی چین در ماه آوریل 670 تا 700 دلار هر تن فوب بود اما در حال حاضر قیمت پیشنهادی صادرات این محصول در این کشور کاهش یافته و به 600 دلار هر تن فوب رسیده است؛ اما هنوز تقاضای خرید با این قیمت افزایش نیافته است.

در حال حاضر حجم صادرات فولاد در چین کاهش یافته است. شایعاتی نیز مبنی بر حذف معافیت مالیاتی صادرات این محصول در این کشور وجود دارد که این امر نیز به افت بیشتر صادرات فولاد در این کشور کمک خواهد کرد.  هنوز ابهامات زیادی در بخش صادرات فولاد چین مطرح است از جمله بحران مالی اروپا و رکود بازار های جهانی. اگر فولاد سازان چینی بخواهند در این بازار رقابتی موفق باشند باید کیفیت تولیدات خود را تا می توانند افزایش دهند.

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۶۱۹
کد خبر : ۵,۸۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید