به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

واکسیناسیون و رشد اقتصاد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران - توسعه اقتصاد جهانی به رهبری ایالات متحده، چین و اروپا در حال انجام است. در سال 2021 و 2022، رشد اقتصادی با پیشرفت واکسیناسیون مرتبط خواهد بود. کشورهایی که میزان واکسیناسیون کمی دارند با خطر شیوع ویروس دلتا روبرو می شوند و این امر به ضرورت تشدید اقدامات واکسیناسیون بین المللی می افزاید. در کشورهایی که می توانند با خیال راحت بازگشایی شوند، انعطاف پذیری هزینه برای خدمات، رشد اقتصادی قوی را به همراه خواهد داشت. توسعه اقتصادی جهانی با وجود ویروس جهش یافته دلتا، رو به جلو حرکت می کند. چشم انداز کشورهای پیشرفته با میزان واکسیناسیون بالا همچنان روشن است، اما چشم اندازهای کوتاه مدت در کشورهای در حال ظهور و در حال توسعه که میزان واکسیناسیون پایین دارند، تیره تر است.


تولید ناخالص داخلی واقعی جهان به طور کامل از انقباض شدید 9 درصدی در دو سه ماهه اول سال 2020 بهبود یافته و در سه ماهه دوم سال 2021 به اوج جدیدی رسیده است. رشد اقتصادی در نیمه دوم سال 2021 به همت مصرف کننده ها در اروپا و ایالات متحده تقویت می شود. با این حال، شیوع کوید در آسیا-اقیانوسیه و آفریقا تولید و صادرات را محدود می کند و باعث اختلال در زنجیره تامین جهانی می شود.


به گزارش فولاد ایران، تولید ناخالص داخلی واقعی جهان پس از کاهش 3.5 درصدی در سال 2020، در سال 2021 ، 5.8 درصد و در سال 2022، 4.7 درصد افزایش می یابد که این امر به دلیل حمایت مجدد از راه افتاده اقتصاد کشورهای منطقه همزمان با کاهش همه گیری است. با برآورده شدن تقاضاهای پنهان و کاهش محرک های مالی و پولی، رشد در سال 2023 به 3.2 درصد خواهد رسید. پیش بینی رشد جهانی با کاهش 0.2 درصدی در سال 2021 ، هنگامی که چشم اندازهای ضعیف برای آسیا و اقیانوسیه و ایالات متحده تا حدی با چشم اندازهای روشن تر برای اروپا و آمریکای لاتین جبران می شود، اصلاح می شود. کاهش رشد جهانی سال 2021 به طور کامل در سالهای 23-2022 جبران خواهد شد.


منبع: HIS Markit


۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۵۹۸
کد خبر : ۵۸,۱۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید