به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارزهای دیجیتال و صندوق بین المللی پول

پایگاه خبری فولاد ایران - صندوق بین المللی پول قصد دارد نظارت خود را بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهد تا بتواند این تحول گسترده و پیچیده را به سمت اقتصادی دیجیتالی مدیریت نماید. نوآوری های سریع فناوری موجب ظهور عصر جدیدی از پول های دیجیتالی دولتی و خصوصی شده است.


پرداخت ها آسان تر ، سریعتر ، ارزان تر و در دسترس تر شده و به سرعت از مرزها عبور می کنند. این پیشرفت ها می تواند کارایی و مشارکت را افزایش دهد و مزایای عمده ای برای همه داشته باشد.


با این حال ، چنین مواردی تنها در صورتی امکان پذیر است که صندوق بین المللی پول بتواند با چالش های سیاست نیز همگام باشد، که مستلزم نگاه عمیق تر به اقتصادهای دیجیتال است. این صندوق قصد دارد در حالی که تحقیقات خود را درباره ارز دیجیتال توسعه می دهد با موسساتی چون بانک های مرکزی ، قانون گذاران و بانک جهانی همکاری کند.


به گزارش فولاد ایران،  صندوق بین المللی پول قصد دارد پنج گروه از کارشناسان را برای انجام صحیح به این تحقیقات اضافه کند که شامل وکلا ، کارشناسان ریسک دیجیتال ، کارشناسان بخش مالی ، اقتصاددانان مالی و متخصصان داده است. این مجموعه از مهارت ها باید به طور کامل تحقیقات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال را پوشش دهد.


این صندوق ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، استیبل کوین ها ، مجموعه های رمزنگاری و موارد دیگر را هدف قرار داده و بررسی می کند که چگونه این دارایی ها نشان دهنده استقلال مالی هستند ، و این که آیا می توانند به عنوان ارزهای ذخیره عمل کنند و چگونه می توانند جایگزین سیستم های پرداخت فعلی شوند.


منبع: Cointelegraph.com
ترجمه: مونا تابان

۹ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۴۹۹
کد خبر : ۵۸,۱۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید