به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درآمد و تورم در امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران - معیار کلیدی تورم در امریکا نشان داد که افزایش قیمت ها در ماه ژوئن کند شده است، در حالی که سطح درآمد و خرج کردن آمریکایی ها افزایش یافته است که این امر نشانه ای از بهبود اقتصادی فراتر از حد انتظار است. دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی امریکا روز جمعه گزارش داد، روند صعودی قیمت ها، هرچند با سرعت کمتر، بر میزان خرج کردن امریکایی ها تأثیری نداشته است. پل اشورث، اقتصاددان ارشد آمریکایی در Capital Economics می گوید: "این بدان معناست که اقتصاد در سه ماهه سوم کمی بهتر از آنچه تصور می کردیم، پیش خواهد رفت".


شاخص هزینه های مصرف شخصی، همانند ماه قبل، در ماه ژوئن 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص اصلی آن که معیار ترجیحی فدرال رزرو است و اجزای ناپایدار مانند قیمت انرژی و مواد غذایی را حذف می کند، به 0.4 درصد کاهش یافت. این کاهش، نظریه فدرال رزرو مبنی بر موقتی بودن تورم در دوران همه گیری خود به خود برطرف شدن آن را حمایت کند.


به گزارش فولاد ایران، آمریکایی ها در ماه ژوئن حقوق های بالاتری دریافت کردند و این در افزایش 0.1 درصدی درآمد کلی منعکس شد. نیک بانکر، اقتصاددان در توییتر نوشت: شرکت ها برای جذب کارمند در بازار کار فعلی، که هم با بیکاری بالا و هم کمبود کارمند تعریف می شود، پیشنهادات دستمزد خود را افزایش داده اند. آمریکایی ها درآمدهای بیشتر خود را به کار می اندازند. هزینه کرد مصرف کننده در ماه ژوئن، پس از کاهش در ماه مه، 1 درصد افزایش یافت. مصرف کنندگان 29 میلیارد دلار بیشتر برای خرید کالاها و 126 میلیارد دلار بیشتر برای خدمات، به ویژه رستوران ها و اقامتگاه ها هزینه کردند. بیل آدامز، اقتصاددان ارشد PNC ، می گوید: "افزایش بیشتر هزینه کردها در خدمات در ماه های آینده، باعث افزایش سریع مشاغل و افزایش بیشتر درآمد شخصی و افزایش خرج کردن می شود".


منبع: CNN

۹ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۶۲۷
کد خبر : ۵۸,۱۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید