به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرعت رشد اقتصادی اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران - با کاهش محدودیت های کووید -19 و افزایش اعتماد مصرف کنندگان و مشاغل، سرعت رشد اقتصاد اروپا شدت گرفت. بر اساس برآورد اولیه ای که روز جمعه توسط دفتر آمار اتحادیه اروپا منتشر شد، تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13.2 درصد و در مقایسه با سه ماهه قبل 1.9 درصد افزایش یافته است. 19 کشور اتحادیه اروپا که از ارز یورو استفاده می کنند به ترتیب 13.7 و 2 درصد رشد قوی تری داشتند و به راحتی از پیش بینی رشد 1.5 درصدی رویترز فراتر رفتند.


بر خلاف ایالات متحده، که رشد اقتصادی سالانه 6.5 درصدی در سه ماهه دوم در روز پنجشنبه ثبت شد، تولید ناخالص داخلی اروپا هنوز به سطح قبل از همه گیری خود بازنگشته است، اگرچه اقتصاددانان بانک برنبرگ پیش بینی کرده اند که اروپا می تواند پیش از پایان سال به این نقطه عطف برسد. طبق آمار رسمی اتحادیه اروپا، تورم سالانه در اقتصادهای یورو نیز افزایش یافته و می تواند در ماه جولای به 2.2 درصد برسد. این رقم بیشتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپاست. افزایش سریع قیمت ها ناشی از افزایش هزینه های انرژی (14 درصد افزایش در ماه جولای)، غذا، الکل و دخانیات (1.6 درصد افزایش) و خدمات بود.


اطلاعات اقتصادی اروپا همچنان امیدوار کننده به نظر می رسد. شاخص خرید IHS Markit که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که فعالیت تجاری کشورهایی که از یورو استفاده می کنند در این ماه با بیشترین سرعت در 21 سال گذشته رشد کرده است. فعالیت در بخش خدمات رونق گرفت زیرا ساکنان از کاهش محدودیت ها استفاده کردند، این در حالی است که مسائل مربوط به زنجیره تأمین بر تولیدات تأثیر منفی گذاشت. اما از طرف دیگر، گسترش نوع دلتا ویروس کرونا، به ویژه برای اقتصادهای وابسته به گردشگری در منطقه همچنان نگران کننده است.


منبع: CNN

۹ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۵۲۵
کد خبر : ۵۸,۱۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید