به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تولید چدن در روسیه و اوکراین- 24/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی افزایش اخیر قیمت ذغال سنگ، کارخانه کوسایا گورا روسیه، تولید چدن خود را در حدود 40 درصد کاهش داده است.  

کارخانه کوسایا گورا در ماه مه در حدود 60 هزار تن چدن به فروش رساند اما پیش بینی می شود که میزان فروش همین محصول این کارخانه در ماه ژوئن کاهش یافته به 37 هزار تن برسد.

کارخانه دونتسک استیل اوکراین نیز به دلیل پایین بودن تقاضا، تولید یکی از دو کوره خود را به طور موقتی متوقف کرده است. این کارخانه در ماه مه در حدود 62 هزار تن چدن تولید کرد و پیش بینی می شود که ظرفیت تولید این کارخانه در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش یابد.

در ماه مه تولید چدن اوکراین به طور متوسط روزانه 4900 تن در مقایسه با آوریل کاهش یافت به 77.400 تن رسید. علت این افت، کاهش تقاضا و مشکلات برخی فولاد سازان برای تامین سنگ آهن مورد نیازشان بوده است.

روند نزولی تولید فولاد اوکراین در ماه ژوئن نیز ادامه یافته و هفته اول این ماه تولید روزانه چدن این کشور به 63 هزار تن رسید.

در 5 ماهه اول سال 2010 متوسط تولید روزانه چدن فولاد سازان اوکراینی  78.500 تن بوده در حالی که برای مدت مشابه سال قبل 66 هزار تن ثبت شده است.

افزایش قیمت ذغال سنگ و نزدیک شدن آن به قیمت چدن، کاهش تقاضای صادرات چدن و افت 100 دلار هر تن قیمت این محصول از ماه مه تا ژوئن از دلایل اصلی کاهش تولید چدن در این کشورها می باشد. میزان تقاضای خریداران نیز با پیش بینی افت بیشتر قیمت ها در بازار کاهش یافته است.

در حالی که قیمت ذغال سنگ صادراتی در روسیه 400 دلار هر تن فوب دریای سیاه است؛ چدن در این کشور در حدود قیمت 524 دلار هر تن تحویل درب کارخانه بدون محاسبه مالیات ارزش افزوده معامله می شود. با توجه به بالا بودن قیمت ذغال سنگ در بازار داخلی و قیمت صادراتی این محصول در روسیه، کارخانه کوسایا گورا به دنبال واردات ذغال سنگ مورد نیاز خود از لهستان می باشد.

از آنجایی که قیمت ذغال سنگ در بازار داخلی روسیه بالا می باشد، برخی از کارخانه ها در این کشور با وجود پرداخت کرایه حمل و تعرفه گمرکی، به واردات ذغال سنگ از اوکراین و لهستان روی آورده اند.

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۹۹۰
کد خبر : ۵,۸۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید