به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رمزارزها آمده اند که بمانند

پایگاه خبری فولاد ایران - در ماه می سال جاری ایلان ماسک با توئیتی در مورد عدم استفاده تسلا از بیت کوین برای فروش خودروهای برقی اش بازار بیت کوین را به جنب و جوش انداخت. در پی این توییت ، بیت کوین بیش از 10 درصد سقوط کرد. البته بیشتر تعجب بازار از چنین اظهار نظری موجب سقوط ارزش بیت کوین شد چون ماسک مدت ها بود که نظرات مثبت خود را نسبت به رمز ارزها اعلام کرده بود. در واقع بعدا اظهار داشت که تصمیم وی به جهت مسائل زیست محیطی و آلاینده های کربنی حاصل از استخراج بیت کوین بوده و اعلام کرد با بهبود تکنولوژی آن حاضر خواهد شد آن را مجددا بپذیرد. ولی فارغ از این مسائل ،هنوز هم در بین شرکت ها و سرمایه گذاران بر سر این موضوع که ارز دیجیتال دقیقا برای چه مواردی باید استفاده شود ، اختلاف نظر وجود دارد.


به گزارش فولاد ایران،  شاید اگر در مورد این که چرا برخی شرکت ها اجازه داده اند رمز ارزها وارد فرایند پرداخت هایشان شود سوال کنیم ساده ترین و قانع کننده ترین جواب این باشد که یک سری تاجر آینده نگر داریم که به این نتیجه رسیده اند این تکنولوژی رمزارزها را می پسندند و معتقدند که آمده تا بماند و ترجیح می دهند از رقبایشان عقب نمانند. یکی از شرکت هایی که بیشتر این پذیرش را تسهیل کرده بیت پی ( BitPay ) است که در سال 2011 تأسیس شد و شرکت ها را قادر می سازد تا بیت کوین و سایر رمز ارزها را برای پرداخت هزینه ها بپذیرند. بیت پی معمولا ماهانه بین 100 تا 150 هزار تراکنش دارد و ارزش این معاملات بیش از یک میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است. بیشتر معاملات هم مربوط به معاملات بزرگی چون خودروهای لاکچری و جواهرات است.


آنچه واضح است این است که رمز ارزها وجود دارند و فعالان بازار آن ریسک های مربوطه را پذیرفته اند چه ارزش آن بالا برود چه پایین.


منبع: fortune.com
ترجمه: مونا تابان

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۴۷۱
کد خبر : ۵۸,۱۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید