به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تقاضای زغال سنگ در چین

افزایش تقاضای زغال سنگ در چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران - با وجود انتظارات جهانی برای دور شدن از زغال سنگ، تقاضای چین برای زغال سنگ همچنان قوی است، زیرا افزایش دمای جهانی باعث بالا رفتن تقاضای برق و قیمت زغال سنگ شده است. معاملات آتی ذغال سنگ حرارتی در ماه جولای به بالاترین حد خود رسید زیرا موج گرما در چین باعث افزایش مصرف برق شد. در مناطق صنعتی کشور مانند ژجیانگ در نزدیکی شانگهای، با افزایش دما به 37 درجه سانتی گراد، مصرف برق از 100 میلیون کیلووات در ساعت فراتر رفت.  


به گزارش فولاد ایران، قیمت زغال سنگ در پاسخ به مصرف بالای انرژی در سراسر کشور، در اواسط ماه ژوئیه از 900 یوان (تقریبا 140 دلار) در تن گذشت. این در حالی است که قیمت این محصول در ماه، پس از گزارش بدبینانه آژانس بین المللی انرژی، که کشورها را تشویق کرد تا از سوخت های فسیلی دور شوند، کاهش داشت.


علیرغم فشارهای فزاینده بین المللی، بازار زغال سنگ همچنان در بیشتر مناطق آسیایی فعال است و چین در راس آن قرار دارد. اگرچه چین در تلاش است تا از زغال سنگ فاصله بگیرد، اما مصرف بالای برق دولت را مجبور به تولید و همچنین واردات برای تأمین این تقاضا می کند. در منطقه ژجیانگ، تنها 30 درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر تامین می شود و به این معنی است که مناطق صنعتی در سراسر چین در سالهای آینده نیز به زغال سنگ وابسته خواهند بود.


یکی دیگر از عوامل محرک قیمت زغال سنگ، اختلال در عرضه بین استرالیا و چین است. از ابتدای سال 2021، قیمت زغال سنگ استرالیا 86 درصد افزایش یافته و در پایان ماه جولای به بیش از 150 دلار در تن رسیده است، بالاترین رقمی که از سپتامبر 2008 در بازار مشاهده شده است. به همین ترتیب، زغال سنگ آفریقای جنوبی نیز 44 صعود کرده است. ممکن است دولتها برای تغییر به سمت انرژی تمیزتر فشار بیاورند، اما افزایش جمعیت جهان به معنی افزایش تقاضای انرژی است و بسیاری از کشورها بدون استفاده از نفت، گاز و زغال سنگ نمی توانند این تقاضا را تامین کنند.


منبع: Oilprice

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۴۶۷
کد خبر : ۵۸,۱۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید