به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خروج اقتصاد اروپا از رکود

پایگاه خبری فولاد ایران - کشورهای جنوب اروپا نتایج بهتر از حد انتظار برای اقتصاد اروپا را ارائه دادند. بر اساس ارقام منتشر شده یورواستات، کشورهای اتحادیه اروپا از رکود اقتصادی دوبرابری در سه ماهه دوم، با رشد 1.9 درصد بیشتر از سه ماهه قبل خارج شدند. اقتصاد 19 کشوری که از ارز یورو استفاده می کنند 2 درصد رشد داشت.


ایتالیا که شاهد 128000 مرگ و میر در طی همه گیری و رکود شدید بود، با احیای مصرف، رشد هیجان انگیز 2.7 درصدی را رقم زد. اقتصاد پرتغال 4.9 درصد رشد کرد. در همین حال، رشد در اقتصادهای فرانسه، 0.9 درصد و آلمان 1.7 درصد پس از افت 2.1 درصدی سه ماهه اول، ثبت شد. شرکت های خودروسازی آلمانی، علی رغم کمبود قطعات نیمه هادی با بهبود بازارهای جهانی خودرو، سودهای بالایی داشتند. اندرو کنینگهام، اقتصاددان ارشد اروپایی در Capital Economics گفت: عملکرد قوی تر در جنوب اروپا ممکن است نتیجه افزایش مصرف خانوارها با کاهش محدودیت ها باشد.


اسپانیا 2.8 درصد رشد اقتصادی و 6.6 درصد رشد در مصرف مصرف کننده داشت که هر دو نشان دهنده بازگشت و تأکید بر میزان پیشرفت است. تولید ناخالص داخلی این کشور 6.8 درصد کمتر از میزان قبل از همه گیری بود.


سفر و گردشگری که برای کشورهایی مانند اسپانیا و یونان کلیدی است، در حال بهبود است، اما همچنان تحت تاثیر گسترش ویروس جهش یافته دلتاست.  


به گزارش فولاد ایران، آمارهای رسمی همچنین نشان داد که بیکاری منطقه یورو در ماه ژوئن 7.7 درصد است، در حالی که این میزان در ماه مه 8.0 درصد بود. تورم در ماه جولای از 1.9 درصد در ماه ژوئن به 2.2 درصد افزایش یافته است.


منبع: euronews


۱۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۵۳۲
کد خبر : ۵۸,۲۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید