به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش 12 درصدی حمل و نقل دریایی سنگ آهن در سال 2010- 24/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران-بانک یو بی اس پیش بینی می کند که حجم حمل ونقل دریایی سنگ آهن در جهان طی سال جاری 12 درصد افزایش یابد.

یکی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که حجم معاملات سنگ آهن طی سال جاری به یک میلیارد تن برسد که در مقایسه با حجم معامله 896 میلیون تنی طی سال گذشته افزایش یافته است. حجم معاملات دریایی ذغال سنگ نیز که در سال 2009 در حدود 6 درصد کاهش یافته بود، طی سال جاری با رشدی 15 درصدی به 259 میلیون تن خواهد رسید.

با افزایش واردات سنگ آهن در چین در سال 2010، میزان شاخص بالتیک که برای اندازه گیری میزان تقاضای حمل و نقل دریایی می باشد نیز طی سال جاری 17 درصد بالا خواهد رفت. البته با افزایش تعداد کشتی ها در دنیا طی سال جاری، احتمال کاهش این نرخ وجود دارد.

پیش بینی می شود که حجم معاملات دریایی شرکت های چینی طی سال جاری بالا رفته و با افزایش تعداد کشتی ها در دنیا بازار حمل و نقل دریایی به ثبات برسد.

احتمالا میزان حمل و نقل دریایی ذغال سنگ با توان حرارتی بالا نیز طی سال جاری با رشدی 6 درصدی به 700 میلیون تن خواهد رسید. همچنین پیش بینی می شود که میزان تولید فولاد در جهان طی سال جاری 12 درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و 300 میلیون تن برسد.

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۶۱۸
کد خبر : ۵,۸۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید