به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ویروس دلتا و سقوط قیمت نفت

پایگاه خبری فولاد ایران - نفت ماه آگوست را با کاهش قیمت آغاز کرد و هر دو معیار نفتی تا اتمام روز دوشنبه تا 3 درصد کاهش قیمت را ثبت کردند. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه ساعت 4:30 بعد از ظهر 2.54 دلار (-3.43٪) و روز خود را با 71.41 دلار به پایان رساند، در حالی که نفت خام برنت با 2.35 دلار (-3.12٪) کاهش در 73.06 دلار معامله شد.


کاتالیزور کاهش شدید قیمت در روز دوشنبه افزایش موارد ابتلا به ویروس دلتای کرونا در بزرگترین واردکننده نفت جهان، چین بوده است. ویروس دلتا طی دو هفته گذشته به 32 استان چین گسترش یافته است که نشان دهنده گسترش سریع آن است. این نوع ویروس در نقاط دیگر جهان نیز در حال افزایش است. روز دوشنبه گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه استرالیا با "سناریوی کابوس" روبرو شده است زیرا شیوع بیماری در نیوساوت ولز افزایش تعداد افراد تحت مراقبت های ویژه را نشان می دهد.


به گزارش فولاد ایران، با افزایش تعداد گزارشات مربوط به نوع دلتا، ترس از تقاضای نفت نیز افزایش می یابد، به ویژه اگر دور جدیدی از قرنطینه در کشورهایی با مصرف زیاد نفت مانند ایالات متحده اعلام شود. اگرچه موجودی نفت در ایالات متحده به پایین تر از میانگین پنج ساله رسیده است، اما محدودیت های سفر یا محدودیت در فعالیت ها، تقاضای نفتی را که به تازگی بهبود یافته است را تحت تأثیر قرار می دهد.


قیمت منفی نفت روز دوشنبه حتی علیرغم تنش هایی بود که در خاورمیانه رخ داد. یک نفتکش در سواحل عمان مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت و دو نفر کشته شدند.


منبع: oilprice

۱۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸۲
کد خبر : ۵۸,۲۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید