به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خطر کاهش تولید ناخالص داخلی چین

پایگاه خبری فولاد ایران - همه گیری کرونا در اواخر سال 2019 ، گردشگری و مصرف را در چین کاهش داد و باعث شد تحلیلگران پیش بینی های رشد اقتصادی  را پایین بیاورند. نوع دلتای این ویروس تنها در دو هفته به تقریبا نیمی از 32 استان چین گسترش یافته و حداقل 46 شهر به ساکنان توصیه کرده اند از سفر خودداری کنند مگر این که ضروری باشد.


در کنار خسارت سیل اخیر در بخش هایی از چین، کنترل های جدید نیز احتمالاً بهبود خرده فروشی و رشد اقتصادی را در نیمه دوم سال محدود می کند. این امر پیش بینی  رشد سه ماهه سوم چین را از 5.4 درصد به 5.1 درصد کاهش داده و آم را در سه ماه پایانی سال به 4.4 درصد از 5.3 درصد کاهش داده است. موسسه نومورا، پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی چین را از 8.9 درصد به 8.2 درصد کاهش داده است. لیو تینگ، اقتصاددان ارشد نومورا گفت: "اقدامات شدید دولت منجر به شدیدترین ممنوعیت های سفر و قرنطینه می شود. طوفان های بارانی اخیر و جاری شدن سیل نیز روند نزولی پیش بینی های رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم را به همراه دارد".


به گزارش فولاد ایران، شیوع فعلی همه مکانهای گردشگران در ژانگ جیاجی، مقصد دیدنی مشهور در مرکز چین را بسته است. شهرهای دیگر استان های هونان، جیانگ سو و شانشی نیز مکان های گردشگری را بسته اند. شیوع فعلی بر بهبود شکننده خرده فروشی ها تأثیر می گذارد و رشد اقتصادی در نیمه دوم سال را دچار چالش می کند. تحلیلگران انتظار دارند صادرات کند شود و سرمایه گذاری در املاک و زیرساخت ها کاهش یابد.


بلومبرگ تخمین می زند که فروش خرده فروشی در ماه های ژوئیه و آگوست می تواند حدود 0.2 درصد ماهانه کاهش یابد، مشابه تاثیری که در طول شیوع بیماری در ابتدای سال در استانهای هبی و جیلین مشاهده شد. در کل، رشد خرده فروشی به احتمال زیاد کمتر از پیش بینی قبلی 12 درصد خواهد بود.


مقامات چین متعهد شده اند از حمایت مالی و پولی برای جلوگیری از کاهش بهبود اقتصادی استفاده کنند. دولت امسال رشد بیش از 6 درصد تولید ناخالص داخلی را هدف قرار داده است.


منبع: Bloomberg

۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۴۸۷
کد خبر : ۵۸,۲۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید