به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مسیر صعود معادن استرالیا

مسیر صعود معادن استرالیا

 

پایگاه خبری فولاد ایران - تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن دنیا از نقدینگی بالایی برخوردارند و علی رغم افت قیمت های اخیر سنگ آهن باز هم وضعیت مطلوبی خواهند داشت. البته در این میان نظراتشان در رابطه با عوامل اصلی سوددهی بهترشان در آینده متفاوت است. ریو تینتو بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دنیا اخیرا از سه برابر شدن درآمد نیمه نخست سال خود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد که به 12.17 میلیارد دلار رسید. علت این بهبود سوددهی بیشتر رشد قیمت سنگ آهن بود که رکوردهای جدیدی ثبت کرد در حالی که ریو تینتو 12 درصد سنگ آهن کمتری در سه ماهه دوم سال نسبت به سال قبل صادر کرد که به دلیل وقوع سیل در غرب استرالیا بود.


بی اچ پی و فورتسکیو متالز که دومین و سومین تولید کننده های سنگ آهن استرالیا هستند هنوز آمار مالی فصلی را اعلام نکرده اند ولی احتمالا همچون ریو تینتو از افزایش سوددهی خبر خواهند داد.


با این که سنگ آهن اخیرا افت قیمت هایی داشته تا 180 دلار کاهش یافته ولی هنوز رکوردهای تاریخی را ثبت می کند چرا که اواسط ماه می سال 2014 تا ژوئن 2020 در کمتر از 100 دلار معامله شده و تنها بین ماه های می تا آگوست 2019 کمی بالای 100 دلار را تجربه کرد. البته اگر چین به کاهش تولید فولاد ادامه دهد و عرضه استرالیا و برزیل صعودی بماند احتمالا افت قیمت سنگ آهن ادامه دارد. ولی با این حال علی رغم افت قیمت بیشتر باز هم ریو تینتو در وضعیت سوددهی باقی می ماند.


در این بین این شرکت های معدنی حواسشان به تغییر روند تقاضا و بررسی احتمالات است و این نقدینگی بالا را در بخش های مختلفی سرمایه گذاری می کنند تا آماده چنین شرایطی باشند. چرا که روند صنعتی سازی در چین رو به کاهش است و از طرفی چین به دنبال منابع جدید تامین سنگ آهن در سایر نقاط دنیا از جمله افریقاست.


به گزارش فولاد ایران،  از جمله این که ریو تینتو در بخش مس و همچنین جدیدا در بازار لیتیوم سرمایه گذاری کرده است.  فورتسکیو نیز در انرژی های نو فرصت های خوبی برای آینده می بیند و معتقد است هیدروژن برنده آینده است و در پروژه های هیدروژنی در هند، برزیل و افریقا مشارکت دارد. بی اچ پی هم که سرمایه گذاری های بزرگی در زغال سنگ برای تولید فولاد و همچنین بازار نفت دارد کمی متفاوت از رقبای خود قدم برداشته در بازار پتاس هم سرمایه گذاری کرده است که در صنعت کودهای شیمیایی کاربرد زیادی دارد و در واقع جهت مقاوم سازی بیشتر گیاهان نسبت به تغییرات آب و هوایی است.


در واقع می توان این طور به این داستان نگاه کرد که در حالی که ریو تینتو و فورتسکیو با سرمایه گذاری در بازار لیتیوم و هیدروژن سبز به دنبال کاهش آلاینده های زیست محیطی هستند بی اچ پی در صنعتی سرمایه گذاری کرده که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی تقاضای بالاتری در آینده خواهد داشت.


منبع: Mining.com
ترجمه: مونا تابان

۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۵۵۵
کد خبر : ۵۸,۲۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید