به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تقاضا و افت قیمت ورق در اروپا و سی آی اس-25/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- میزان تقاضای ورق در اروپا و سی آی اس به شدت کاهش یافته است. اگر چه میزان تقاضای این محصول در بسیاری از مناطق دنیا بالاست اما بازار صادرات ورق سی آی اس و واردات همین محصول در اروپا به دلیل پایین بودن تقاضا، راکد است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی روسیه و اوکراین در حدود 500 تا 600 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد اما هنوز تقاضای خرید با این قیمت افزایش نیافته است. کارخانه ایلیچ نیز خواستار صادرات ورق گرم در قیمت 515 یورو هر تن سی اف آر اروپا می باشد اما میزان تقاضای خرید با این قیمت پایین است. پیش بینی می شود که میزان تقاضای ورق در بازار تا ماه سپتامبر پایین باشد.

در حال حاضر قیمت درب کارخانه ورق گرم در اروپا 650 یورو هر تن می باشد اما احتمالا میزان تقاضای خرید تا زمانیکه قیمت این محصول برای تحویل طی فصل سوم سال به 550 تا 570 یورو هر تن نرسد، افزایش نخواهد یافت. با توجه به افزایش هزینه تولید، فروش ورق در این قیمت میزان سوددهی کارخانه ها را به شدت کاهش خواهد داد اما با توجه به شرایط فعلی بازار، کارخانه ها چاره ای جز کاهش قیمت را ندارند.

افزایش قیمت سنگ آهن در فصل دوم سال و کاهش قیمت ورق گرم برای تحویل در فصل سوم جاری به تولید کنندگان این محصول در اروپا فشار می آورد. قیمت سنگ آهن درجه یک فوب برزیل شرکت معدنی واله، مورد قبول بسیاری از تولید کننده ها در اروپا از جمله تایسن کروپ و آرسلورمتال قرار گرفته است. قیمت سنگ آهن برای تحویل طی فصل دوم سال جاری رشدی 85 تا 95 درصدی را در مقایسه با قراردادهای پیشین تجربه کرده است.

با کاهش ارزش یورو در برابر دلار بازار صادرات ورق در این قاره برای کشورهای دیگر جذاب شده است و احتمال بهبود بازار این قاره در آینده وجود دارد.

۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۴۹
تعداد بازدید : ۶۲۱
کد خبر : ۵,۸۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید