به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نقش لیتیوم در صنعت باتری خودرو های برقی

نقش لیتیوم در صنعت باتری خودرو های برقی

 

پایگاه خبری فولاد ایران - شرکت های معدنی می گویند که از برنامه بزرگترین تولید کننده باتری خودرو چین برای ساخت باتری خودرو های برقی بدون لیتیوم یا سایر فلزات کلیدی نگرانی ندارند ، زیرا این طراحی جدید دارای دامنه مصرف محدودی است و فناوری های قوی تر باتری، عرضه منابع معدنی را در آینده کاهش می دهند. چنین اطمینان خاطری از افزایش سریع  استفاده از باتری ها نه تنها در حمل و نقل ، بلکه در تعداد بیشمار دیگری از بخشهای مختلف اقتصاد جهانی نشأت می گیرد ، تحولی که بسیاری از تحلیلگران صنعت انتظار دارند نیاز به توسعه گسترده استخراج معادن داشته باشد.


به گزارش فولاد ایران،  برای مثال تعداد خودرو های برقی جهان تا سال 2030 بیش از 14 برابر افزایش می یابد و به 145 میلیون دستگاه می رسد. در عین حال ، شرکتهای برق و نیروگاه ها نیز در حال ساختن ناوگان عظیمی از باتری ها برای ذخیره برق هستند.


انتظار می رود که در بازار خودروهای برقی، باتری های لیتیوم یونی همچنان در صنعت باتری حرف اول را بزنند، به ویژه در صنعت حمل و نقل اما اخیرا بزرگترین تولید کننده باتری های خودرو چین اعلام کرده که باتری های سدیم یونی تولید خواهد کرد که حاوی نیکل ، لیتیوم یا کبالت نباشند.


این طراحی جدید قدرت کمتری دارد و سنگین تر است ، بنابراین برای خودروها ایده آل نیست. کارشناسان معتقدند باتری های سدیم یونی تقاضای لیتیوم را کاهش نخواهند داد. در واقع تقاضای لیتیون تحت تاثیر محدودیت عرضه قرار خواهد گرفت.


برخی از خودروسازان غربی در تلاشند تا وابستگی خود را به مگنت های ساخته شده از فلزات کمیاب نیز کاهش دهند ، هرچند این امر به این دلیل است که چین بزرگترین تولید کننده آنها است. در حالی که جایگزینی برای برخی از فلزات کمیاب وجود دارد ، لیتیوم به عنوان بهترین فلز برای تراکم انرژی در یک باتری شناخته می شود و تولید کننده های لیتیوم معتقدند با تهدید مهمی روبرو نیستند .


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۹۴۸
کد خبر : ۵۸,۲۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید