به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت قراضه وارداتی در خاور دور-25/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار واردات قراضه در خاور دور به دلیل پایین بودن تقاضا و پایین بودن حجم معاملات در بازار راکد است. کارخانه ها در این منطقه با پیش بینی افت بیشتر قیمت ها در آینده واردات خود را کاهش داده و به خرید این محصول از بازار داخلی روی آورده اند.

کارخانه هیوندایی استیل کره طی هفته منتهی به چهارم ماه ژوئن یک محموله قراضه سنگین کلاس یک امریکا را در قیمت 385 دلار هر تن سی اف آر معامله کرد. قیمت پیشنهادی قراضه خرد شده و قراضه سنگین ( 20 – 80 ) امریکا نیز هفته گذشته 380 تا 390 دلار هر تن سی اف آر خاور دور بود.

گزارش ها نشان می دهد که در روز یازدهم ماه جاری چهار محموله قراضه خرد شده از سواحل غربی امریکا در قیمت 365 دلار هر تن سی اف آر چین برای تحویل در ماه جولای و آگوست در این منطقه معامله شده است. این در حالی است که قیمت پیشنهادی قراضه کانتینری در این منطقه 10 تا 20 دلار هر تن کاهش یافته است. قراضه سنگین کلاس 1 و 2 ( 20- 80 ) امریکا  در تایوان در قیمت 345 تا 350 دلار هر تن سی اف آر و قراضه خرد شده نیز در این کشور در قیمت 355 دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. کاهش تقاضای قراضه در هند دلیل اصلی افت قیمت این محصول در بازار می باشد.

در این میان قیمت پیشنهادی قراضه سنگین ( 20- 80 ) کشورهای غرب آفریقا نیز کاهش یافته و به 330 دلار هر تن سی اف آر ویتنام رسیده است. اگر چه در برخی موارد قیمت پیشنهادی قراضه 320 دلار هر تن نیز می باشد اما با توجه به پایین بودن درخواست واقعی در بازار، معامله ای در این قیمت انجام نشده است.

عرضه کنندگان قراضه خرد شده کانتینری اروپا خواستار صادرات این محصول در محموله هایی 2 هزار تنی در قیمت 345 تا 355 دلار هر تن سی اف آر سنگاپور هستند. قیمت پیشنهادی قراضه به دلیل کاهش ارزش یورو در برابر دلار و پایین بودن تقاضای فولاد در اروپا کاهش یافته است. کارخانه ها در خاور میانه و غرب آفریقا نیز خواستار صادرات قراضه سنگین (20 – 80 ) درقیمت 330 دلار هر تن سی اف آر سنگاپور هستند.

۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۵۰
تعداد بازدید : ۷۲۴
کد خبر : ۵,۸۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید