به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش قیمت ورق در ترکیه- 26/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه اردمیر ترکیه از روز 21 ماه مه اعلام رسمی قیمت ورق خود را متوقف کرده است، به دنبال این امر روند آینده قیمت این محصول در این کشور مشخص نیست و اطمینان تجار به بازار کاهش یافته است. پیش از این قیمت ورق در این کشور بر اساس قیمت محصولات کارخانه اردمیر تعیین می شد.

کارخانه اردمیر پس از دریافت جزئیات درخواست خریداران، قیمت پیشنهادی خود را به آنها اعلام می کند. اوایل هفته گذشته این کارخانه ورق گرم خود را در قیمت 640 تا 650 دلار هر تن به فروش رساند. در این میان برخی از تجار خواستار خرید این محصول در قیمت 600 دلار هر تن بودند اما این قیمت هنوز مورد قبول کارخانه اردمیر قرار نگرفته است.

در حال حاضر تعداد تولید کننده های ورق گرم در ترکیه افزایش یافته است و این امر به افزایش رقابت در بازار کمک خواهد کرد. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه توسچلیک ورق گرم را در قیمت 590 تا 610 دلار هر تن معامله کرده است و یک تولید کننده جدید نیز خواستار فروش این محصول برای تحویل در ماه جولای در قیمت 610 دلار هر تن می باشد. به دنبال این امر احتمال پذیرش قیمت 600 دلار هر تن توسط کارخانه اردمیر نیز در بازار وجود دارد. هم اکنون قیمت پیشنهادی ورق سرد کارخانه اردمیر 750 تا 780 دلار هر تن می باشد. 

گزارش ها نشان می دهد که کارخانه ها در اوکراین خواستار صادرات ورق گرم در قیمت 570 تا 580 دلار هر تن سی اف آر می باشند. این در حالی است که یکی از کارخانه ها در رومانی همین محصول را در قیمت 610 دلار هر تن به فروش رسانده است. قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه ها در روسیه 610 تا 620 دلار هر تن سی اف آر می باشد.

اطمینان تجار به بازار در ترکیه کاهش یافته و میزان تقاضا نیز در این کشور پایین است. تجار این کشور اظهار داشته اند که بیشتر قیمت های اعلام شده، قیمت پیشنهادی کارخانه ها می باشد و احتمال پذیرش قیمت پیشنهادی خریداران توسط کارخانه ها در این کشور وجود دارد.

۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۷۵۳
کد خبر : ۵,۸۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید