به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش تولید ورق در امریکا- 26/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی کاهش تقاضای فولاد در امریکا و افزایش احتمال مازاد ظرفیت در بازار این کشور، پیش بینی می شود که کارخانه ها در این کشور ظرفیت تولید ورق خود را طی فصل سوم سال جاری کاهش دهند.

طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای ورق به منظور تکمیل موجودی، ظرفیت تولید کارخانه ها از میزان عرضه فراتر رفت و بازار با مازاد ظرفیت روبرو شد. به دنبال این امر پیش بینی می شود که ظرفیت تولید کارخانه ها در امریکا در آینده در حدود 7 تا 10 درصد کاهش یابد.

در حال حاضر میزان تقاضا در بازار کاهش یافته و این امر میزان سوددهی کارخانه ها را تحت فشار قرار داده است. با توجه به مسائل ذکر شده، احتمال کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها طی چند هفته یا چند ماه آینده بالاست.

کارخانه سوراستال و آرسلورمیتال نیز به منظور غلبه بر مشکل مازاد ظرفیت در بازار در نظر دارند تا ظرفیت تولید خود را کاهش دهند.

اگر چه با تغییر نرخ تبادل ارز میزان سوددهی صادارت فولاد کاهش یافته است اما به دلیل مازاد ظرفیت فولاد در این کشور، احتمالا حجم صادرات فولاد امریکا به کشورهای نفتا و دیگر کشورها افزایش خواهد یافت. در صورتی که ظرفیت تولید کارخانه ها در این کشور کاهش نیابد، بازار این کشور همچنان تحت فشار خواهد بود.

برخی از دست اندرکاران بر این باورند که ظرفیت تولید ورق در این کشور در آینده کاهش خواهد یافت اما احتمالا کارخانه یو اس استیل جز این لیست نخواهد بود.

۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۷۱۴
کد خبر : ۵,۸۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید