به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار میلگرد ترکیه نامساعد- 26/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار میلگرد ترکیه این هفته را با جوی منفی آغاز کرد و قیمت پیشنهادی صادرات به 500 تا 510 دلار هر تن فوب رسید در حالی که قیمت قبلی 525 تا 530 دلار هر تن بوده است. خرید ها کاهش یافته چون همه انتظار دارند قیمت ها کاهش یابد.

فعالان بازار ترکیه معتقدند که قیمت ها به کف نزدیک است ولی باز نمی توان گفت این روند  تا چه زمان ادامه دارد. تولید کننده ها می گویند اگر این روند ادامه یابد تولید را کاهش داده و در فصل تابستان برنامه تعمیرات را آغاز نموده و بدون عجله به این کار می پردازند.

امسال تقاضا بیش از زمان مورد انتظار کاهش یافت حتی سال 2008 تقاضا دراکتبر افت نموده بود. به نظر تجار ترک امسال وضعیت سال های 2008 و 2009 تکرار خواهد شد و چه بسا در ماه های باقیمانده از سال همچون سال 2009 تقاضا افزایش یابد.

ظاهرا سفارش ها تا حدودی افزایش یافته چرا که مدت زیادی بود که کسی خرید نداشت و به زودی نیز از این بیشتر خواهد شد. از طرفی وضعیت بازار مواد اولیه چندان قوی نیست. شاید تنها اگر قیمت قراضه در نتیجه افزایش سفارش ترک ها و مشتریان خاور دور 10 تا 15 دلار افزایش یابد، انتظار می رود قیمت میلگرد حدود 30 تا 40 دلار هر تن بالا برود.  گرچه بعید است در کوتاه مدت شاهد چنین رویدادی باشیم.

قابل ذکر است در حال حاضر قیمت پیشنهادی بیلت سی آی اس به ترکیه 455 دلار هر تن سی اف آر می باشد.

۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۷۸۵
کد خبر : ۵,۸۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید