به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد چین در یک نگاه

اخیرا بازار فولاد چین شرایط پیچیده ای پیدا نموده است. قیمت انواع محصولات فولادی اصلی رو به کاهش است، تجار هنوز در انتظار نشسته اند و تقاضای صنایع وابسته به فولاد به شدت پایین آمده است.

هفته گذشته قیمت ها دراین بازار ابتدا کاهش یافت و سپس به ثبات رسید. در کوتاه مدت این وضعیت ادامه خواهد داشت چرا که معامله ها خیلی کم است و احتمالا در آینده تغییرات زیادی در قیمت ها ایجاد خواهد شد. چون نمی توان به درستی گفت که بازار چین در ماه های آتی به چه مسیری خواهد رفت شرایط مبهم و گیج کننده است.

می توان شرایط فعلی بازار فولاد چین را این طور توصیف نمود که در بخش خودرو سازی به تدریج نگرانی از آینده بازار فراگیر شده و حجم معاملات فولادی کاهش یافته است. در بخش ورق گرم عرضه و تقاضا توازن ندارند  و کاهش قیمت بائو استیل خریداران را باز هم از بازار رانده است. در بازار ورق سرد روند نزولی به آرامی ادامه دارد و تقاضای خودرو سازان و بخش لوازم خانگی به وضوح در حال کاهش است. در بازار ورق تخت نیز قیمت ها کمی بالا رفته ولی هنوز سیاست انتظار بر بازار غالب است. قیمت میلگرد نیز  تحت تاثیر افت معاملات و کاهش قیمت درب کارخانه ها در بسیاری از مناطق به سرعت کاهش یافته است.

در واقع 7 هفته متوالی است که متوسط قیمت ها در بازار فولاد چین روندی نزولی دارد و دامنه کاهش قیمت ها رو به افزایش است. البته در مقایسه با سال قبل هنوز قیمت ها 5/13 درصد بالاتر است. متوسط قیمت محصولات فولادی اصلی 694 دلار است که 45/1 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته  یا 5/13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

متوسط قیمت فولاد ساختمانی 622 دلار با افتی 48/1 درصدی نسبت به هفته قبل و 16/15 درصد رشد نسبت به سال  گذشته ثبت شده، قیمت انواع ورق به طور متوسط 659 دلار هر تن می باشد که 67/1 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته ولی نسبت به سال قبل حدود 16 درصد بالاتر است. همچنین متوسط قیمت مقاطع در بازار چین اخیرا 623 دلار ثبت شده که نسبت به هفته قبل افت داشته و از قیمت های سال گذشته بالاتر است.

فولاد سازان چینی در آینده نزدیک با چالش هایی پیش روخواهند بود از جمله این که 14 درصد از دی اکسید کربن ایجاد شده درچین از صنعت فولاد این کشور است و احتمال آن می رود که مالیات های جدیدی در این زمینه به صنعت فولاد تحمیل شود و فشارها جهت کنار گذاشتن تجهیزات فرسوده رو به افزایش است. همچنین  انتظارات تورمی و تاثیرات منفی ناشی از حباب مسکن چالش دیگر پیش روی این صنعت چین است. آخر این که مقررات نظارتی بر صنعت فولاد چین شدت می یابد. این مقررات که در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی، کنترل تولید و کاهش آلودگی ها و بسیاری موارد دیگر است همگی خبر از جوی پر تنش در بازار فولاد چین می دهد.

مرکز خدمات فولاد ایران

۲۷ خرداد ۱۳۸۹ ۰۷:۴۷
تعداد بازدید : ۷۵۹
کد خبر : ۵,۸۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید