به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امیدواری به بازار ورق در ترکیه

بازار ورق در ترکیه نسبت به دسامبر کمی بهبود یافته است. موجودی انبارها کاهش یافته و از سوی دیگر، عوارض گمرکی برای واردات افزایش یافته است. این دو مساله باعث ثبات قیمت ها شده است. در دسامبر تقاضا عملاً صفر بود. سیاست فرار از موجودی و ترس از تنزل قیمت ها باعث کاهش تقاضا وتنزل قیمت ها شده بود. موجودی ورق سرد خیلی پایین آمده و در مورد برخی کالاها کمبود دیده می شود. قیمت ورق سرد که 500 تا 510 دلار هر تن بود، به 580 تا 600 دلار هر تن رسیده است. حقوق گمرکی این کالا که 6 درصد بود نیز به 14 درصد افزایش یافته است.

ورق گرم در بازار ترکیه 510 تا 520 دلار هر تن قیمت دارد. حقوق گمرکی آن از 5 درصد به 10 درصد رسیده است. ورق گالوانیزه که در قیمت 800 تا 850 دلار هر تن معامله می شود، تغییری نسبت به دسامبر نشان نمی دهد. حقوق گمرکی این کالا نیز یک درصد افزایش یافته است.

افزایش حقوق گمرکی باعث شده خریداران به تولیدات داخلی روی آورند. پیش بینی می شود که تا دو ماه سیاست حفظ حداقل موجودی دنبال شود.

علت اصلی بهبود بازار، کاهش موجودی انبارهاست. مشکل کمبود نقدینگی همچنان جدی است. اکثر فروشندگان تنها به صورت نقدی معامله می کنند و فروش مدت دار را متوقف کرده اند. بانک ها هم از عرضه اعتبار دست کشیده اند.

۲۵ دی ۱۳۸۷ ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۹۷۱
کد خبر : ۵۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید