به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت ورق سرد وارداتی در خاور دور- 27/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق سرد وارداتی در خاور دور به دلیل کاهش سطح تقاضا و حجم معاملات در بازار کاهش یافته و به کمتر از 800 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. در حالیکه کارخانه های بزرگ در چین و تایوان خواستار صادرات ورق سرد ضخامت 3/0 میلیمتر و بیشتر فول هارد در قیمت 820 دلار هر تن سی اف آر هستند، قیمت پیشنهادی همین محصول کارخانه های کوچک در این کشورها 760 تا 770 دلار هر تن سی اف آر خاور دور می باشد.

در حال حاضر میزان تقاضای خرید در این منطقه به دلیل احتمال افت بیشتر قیمت ها در آینده کاهش یافته است و تجار فقط در مواقع نیاز وارد بازار خرید می شوند. قیمت ورق کارخانه های کوچک به دلیل استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت پایین می باشد. گزارش ها نشان می دهد که قیمت نقدی ورق گرم نیز طی چند هفته گذشته کاهش یافته است.

برخی از مصرف کننده های نهایی خواستار خرید ورق سرد از کارخانه های بزرگ در قیمت 780 دلار هر تن سی اف آر هستند اما کارخانه ها حاضر به فروش این محصول در این قیمت نشده اند. این کارخانه ها ورق گرم را از کارخانه های طراز اول و برای تحویل در ماه جولای در قیمت 750 دلار هر تن درب کارخانه خریداری کرده اند.

قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه برخی از کارخانه های کوچک در چین به شدت کاهش یافته و به  770 تا 780 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. گزارش ها نشان می دهد که قیمت ورق گالوانیزه در بازار این کشور کاهش یافته و به قیمت ورق سرد نزدیک شده است اما میزان تقاضای این محصول کمتر از میزان تقاضای ورق سرد می باشد.

با توجه به کاهش تقاضای برخی از صنایع به ورق، میزان تقاضای این محصول بخصوص ورق گالوانیزه پایین است. نزدیک شدن به فصل باران های موسمی نیز از دلایل دیگر کاهش تقاضا در چین و دیگر کشورهای آسیایی می باشد.

۲۷ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۹۶۹
کد خبر : ۵,۸۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید