به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وضعیت آهن و فولاد در چشم انداز بازار فلزات

وضعیت آهن و فولاد در چشم انداز بازار فلزات

 

پایگاه خبری فولاد ایران - آخرین تحلیل های موسسه مودی چشم انداز بازار جهانی فلزات و صنعت معدن را از "مثبت" به "پایدار" تغییر داده است ، در گزارش جدید این موسسه آمده است که با وجود آن که قیمت اکثر فلزات از سطوح تاریخی خود هم فراتر رفته ، این بدان معنا نیست که از سطوح فعلی بالاتر هم می رود.


به گزارش فولاد ایران،  با وجود آن که به طور کلی تقاضای فلزات و مواد معدنی بالاست، انتظار می رود قیمت های فعلی کاهش هایی را شاهد باشند. برای اکثر فلزات اساسی پس از رسیدن به اوج در سال جاری، ثبات در سال 2022 برآورد شده است.


در این بین برای بازار آهن و فولاد برآورد شده بعد از سال 2022 قیمت سنگ آهن به تدریج به سطح متوسط 70 تا 80 دلار در هر تن سال های 2016 تا 2019 بازگردد.


محدودیت عرضه سنگ آهن قیمت ها را تا سال 2022 بالاتر از سطوح تاریخی خود نگه می دارد. با این حال ، به گفته مودی ، قیمت ها در اوایل امسال به شدت از اوج خود عقب نشینی کرده اند ، زیرا عرضه افزایش یافته و رشد تقاضا کاهش یافته است.


انتظار می رود قیمت زغال سنگ نسبتاً بالا باقی بماند اما با کاهش مشکلات عرضه و اختلافات ژئوپلیتیک به تدریج کاهش می یابد.


همچنین عدم تعادل عرضه و تقاضای جهانی فولاد تا سال 2022 باز خواهد گشت و قیمت ها به تدریج از قیمت های غیر معمول امسال به سمت میانگین های تاریخی خود کاهش می یابند.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۶۵۸
کد خبر : ۵۸,۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید