به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریو: شرکت های چینی متخلف باید بر اساس قیمت بازار نقدی خرید کنند- 27/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- شرکت معدنی ریو تینتو اعلام کرده است که به کارخانه های چینی ای که مفاد قراردادهای فصلی سنگ آهن را نقض کرده و محصولات مورد نیاز خود را از بازار نقدی با قیمت های ارزان قیمت خریداری کنند، دیگر سنگ آهن را با قراردادهای فصلی نخواهد فروخت و آنها از این پس باید محصولات مورد نیاز خود را بر اساس قیمت این محصول در بازار نقدی از شرکت های معدنی خریداری کنند.

شرکت معدنی واله نیز اظهار داشته است که با شرکت هائی که این قانون را نقض کنند به همین صورت رفتار خواهد کرد. شرکت های چینی پس از افت قیمت ها در بازار نقدی از سال 2008 چندین بار مفاد قراردادهای خود با شرکت های معدنی را نادیده گرفته و سنگ آهن مورد نیاز خود را از بازار نقدی خریداری کرده اند.

در این میان یکی از تحلیلگران استرالیایی اظهار داشته است که در حال حاضر فقط شرکت های چینی در مرکز توجه قرار گرفته و مسئله نقض مفاد قراردادهای سنگ آهن توسط آنها بر سر زبان هاست. برخی از کارخانه ها در اروپا نیز در جریان بحران اقتصادی جهانی به خرید سنگ آهن از بازار نقدی روی آورده بودند.

بسیاری از شرکت های بزرگ چینی اعلام کرده اند که به منظور تضمین موجودی مورد نیاز خود در آینده، وارد بازار نقدی خرید سنگ آهن نخواهند شد.

شرکت معدنی واله و شرکت های معدنی استرالیایی در نظر دارند تا قیمت محصولات خود را برای تحویل در فصل سوم سال 18 تا 25 درصد افزایش دهند. برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت این محصول در بازار نقدی 20 دلار هر تن کمتر از قیمت قراردادهای سنگ آهن برای فصل سوم باشد. قیمت نقدی سنگ آهن درجه یک هند طی چند هفته گذشته در قیمت 150 دلار هر تن ثابت بوده است.

با توجه به اعمال مالیات بر معادن در استرالیا، شرکت معدنی ریو به دنبال توسعه معدن سنگ آهن در کانادا می باشد.

۲۷ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۶۹۷
کد خبر : ۵,۸۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید