به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد چین در چالش دلتا

پایگاه خبری فولاد ایران - اقتصاد چین در ماه آگوست به دنبال کنترل شدید و تشدید محدودیت ها به دلیل شیوع نوع دلتای ویروس کرونا، دچار چالش شد که این امر نگرانی ها در مورد بهبود جهانی را افزایش داد. رشد فروش خرده فروشی نسبت به سال قبل به 2.5 درصد کاهش یافت که بسیار کمتر از برآورد 7 درصدی در نظرسنجی اقتصاددانان بود. سرمایه گذاری های ساختمانی در هشت ماه اول سال 3.2 درصد کاهش یافت که بازتابی از تشدید محدودیت های دارایی دولت به عنوان بخشی از مبارزه با ریسک مالی است.


 کند شدن رشد چین نشان داد که چگونه گسترش نوع دلتا ویروس کرونا بهبود اقتصاد جهان را به چالش می کشد. رکود ساخت و ساز، که تولید فولاد چین را در ماه اوت به پایین ترین سطح در 17 ماه گذشته رساند، با کاهش تقاضای چین برای کالاهایی مانند سنگ آهن در اقتصاد جهانی نمود پیدا کرد.


به گزارش فولاد ایران، چین محدودیت های جدیدی برای سفر به منظور مهار شیوع نوع دلتا از اواخر ژوئیه وضع کرد و باعث شد فروش رستوران ها و غذاخوری ها در ماه اوت 4.5 درصد در مقایسه با یک سال گذشته پس از افزایش 14.3 درصدی در ماه قبل کاهش یابد. در حالی که چین شیوع ویروس را به سرعت تحت کنترل درآورد.


در این راستا، دولت چین از مشوق های گسترده برای حمایت از اقتصاد خودداری می کند و سیاست گذاران برنامه های هدف گذاری شده برای مشاغل کوچک را تقویت کرده و متعهد به حمایت مالی از طریق استفاده از اوراق قرضه محلی می شوند. بانک جمهوری خلق چین، رویکرد سیاست گذاری خود را با ارائه وام های میان مدت به جای تزریق نقدینگی بیشتر، حفظ کرد.


بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که این بانک در ماه های آینده، نسبت ذخیره بانک ها را مجدداً کاهش دهد. رکود بازار املاک پکن در ماه های اخیر نیز دسترسی به منابع مالی برای توسعه دهندگان املاک را محدود کرده و ارائه وام مسکن به خریداران مسکن را کاهش داده است زیرا سیاست گذاران سعی می کند از افزایش ریسک های مالی جلوگیری کرده و وابستگی اقتصادی خود را به املاک کاهش دهد.


در عین حال، تقاضای جهانی همچنان قوی است و از بخش وسیع صنعتی چین با وجود مشکلات ازدحام در بنادر و هزینه های بالای حمل و نقل حمایت می کند. چین در ماه آگوست با افزایش سفارشات خریداران آمریکایی و اروپایی قبل از فصل خرید کریسمس، رکورد صادرات ماهانه را ثبت کرد. با این حال، چالش های تولید و کمبود چیپ های رایانه ای، به ویژه برای صنعت خودرو همچنان آسیب زاست. این در حالی است که پکن در تلاش برای محدود کردن رشد صنایع سنگین به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش انتشارات گل خانه ای است.


بروس پانگ، سرپرست تحقیقات کلان و استراتژی می گوید: "در صورت شیوع کووید جدید، روند بهبود می تواند کندتر شود."


منبع: Bloomberg

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۷۱۱
کد خبر : ۵۸,۷۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید