به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عواقب شکست اورگراند، امپراتور تجاری چین

پایگاه خبری فولاد ایران - مشکلات شرکت بزرگ چینی اورگراند که ممکن است به دلیل تنگنای نقدینگی نتواند بدهی های نجومی خود را بپردازد، تیتر اول اخبار است. کارشناسان، چالش های این شرکت را یک آزمایش بزرگ برای پکن توصیف کرده اند که خطر تبدیل شدن به برادران لمن Lehman Brothers  چین را دارد و موج شوک را در دومین اقتصاد بزرگ جهان ایجاد می کند. این هفته می تواند برای این شرکت هفته بحرانی باشد.


به گزارش بلومبرگ، قرار بود روز دوشنبه بیش از 100 میلیون دلار سود برخی از وام های بانکی اورگراند بازپرداخت شود. مقامات چینی به بانک های بزرگ گفته اند که این سود پرداخت نخواهد شد. اورگراند در این مورد اظهارنظر نکرد.


اورگراند یکی از بزرگترین شرکت های املاک چین است. این شرکت بخشی از گلوبال 500 است، به این معنی که از نظر درآمد نیز یکی از بزرگترین مشاغل جهان است. این شرکت که مستقر در شنزن جنوبی و از اعضای مهم سهام دار در بازار هنگ کنگ است، حدود 200 هزار نفر را مشغول به کار کرده، همچنین به طور غیر مستقیم به حفظ بیش از 3.8 میلیون شغل در سال کمک می کند. این گروه توسط میلیاردر چینی، خو جیایین، که زمانی ثروتمندترین مرد کشور بود، تاسیس شد. اورگراند دارای بیش از 1300 پروژه در بیش از 280 شهر در سراسر چین است. خارج از حوزه مسکن، این گروه روی خودروهای برقی، ورزش و پارک های تفریحی سرمایه گذاری کرده است. به گزارش فولاد ایران، این شرکت همچنین تجارت غذا و نوشیدنی، آب معدنی، مواد غذایی، محصولات لبنی و سایر کالاها را در سراسر چین انجام می دهد. در سال 2010، این شرکت یک تیم فوتبال خریداری کرد که اکنون با نام گوانگژو اورگراند Guangzhou Evergrande شناخته می شود. این تیم از آن زمان تا به حال بزرگترین مدرسه فوتبال جهان را با هزینه 185 میلیون دلار برای اورگراند ساخته است.


در سالهای اخیر، بدهی های اورگراند به دلیل وام گرفتن برای تأمین هزینه های مختلف فعالیت خود افزایش یافت. این گروه با بدهی بیش از 300 میلیارد دلار به بدهکارترین توسعه دهنده چین تبدیل شده است. اورگراند طی چند هفته گذشته، به سرمایه گذاران در مورد مسائل مربوط به جریان نقدینگی اش هشدار داده و گفته است که اگر نتواند به سرعت پول جمع آوری کند، ممکن است شکست بخورد.


تحلیلگران انتظار دارند دولت چین برای محدود کردن عواقب شکست اورگراند وارد عمل شود. گفته می شود مقامات در حال انجام اقداماتی هستند. سه شنبه گذشته، بلومبرگ با استناد به منابع ناشناس گفت که نهادهای نظارتی از شرکت حقوقی بین المللی King & Wood Mallesons ، برای بررسی وضعیت مالی این گروه تجاری دست به کار شده اند. مشکلات مالی اورگراند از سوی رسانه های چینی به عنوان "سیاه چاله عظیم" لقب گرفته است و این بدان معناست که هیچ مبلغی نمی تواند این مسئله را حل کند. کارشناسان می گویند: "ما انتظار داریم دولت چین در پرونده اورگراند دخالت کند، زیرا اجازه نمی دهد مشکلات این شرکت در سیستم بانکی گسترش یابد، چراکه عواقب آن قابل توجه خواهد بود".


منبع: CNN


۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۵۸,۷۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید