به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سهام امریکا در تب و تاب اورگراند، دلتا و بدهی ها

پایگاه خبری فولاد ایران - بازارهای ایالات متحده روز سه شنبه هرچند تلاش کردند موفق نشدند از سرایت بحران بدهی غول املاک چینی به سهام جلوگیری نمایند. درحالیکه وال استریت با رنگ های سبز در سراسر صفحه باز شد اما با نوسان به پایان رسید. داو جونز 0.2 درصد یا 51 واحد افت کرد، اس اند پی 500 با 0.1 درصد کاهش و نزدک با 0.2 درصد افزایش بازارهای خود را بستند. ارزش اوراق ده ساله امریکا 1.32 درصد بالا رفت و بیت کوین بیش از 4 درصد افت کرد.


به گزارش فولاد ایران، غول چینی اورگراند برای پرداخت سود 100 میلیون دلاری دو اوراق قرضه خود و همچنین زیر بار بدهی 300 میلیارد دلاری اش دچار مشکل شده است. پس لرزه های این امر در بازارهای مالی موج می زند و خاطرات بحران مالی را در سیزدهمین سالگرد فروپاشی برادران لمن زنده می کند. اما بر خلاف لمن، موضوع اورگراند بسیار محدودتر است و فقط بر موسسات مالی منتخب تأثیر می گذارد.


مورد دیگر تأثیرگذار بر بازار نوع دلتای ویروس کروناست که باعث افزایش ابتلا در سراسر کشور می شود و بر احساسات مصرف کنندگان و روند اشتغال در صنایع مختلف تأثیر می گذارد. شاخص بازگشت به حالت عادی به پایین ترین سطح خود از اوایل ماه ژوئن رسیده، که نشان دهنده تأثیرگذاری دلتا در روند بهبود است.
مشکل بدهی آمریکا نیز قابل توجه است. واشنگتن در تلاش است سقف بدهی را افزایش دهد. مسأله سقف بدهی بیانگر یک رقابت دیگر در کنگره است و بازارها تا زمانی که این مشکل حل نشود، متشنج خواهند بود.


منبع: CNN

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۶۴۹
کد خبر : ۵۸,۷۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید