به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گرایش سیاسی - اقتصادی بزرگترین اقتصاد اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران - پس از گذشت 16 سال از صدراعظمی آنگلا مرکل، ظاهرا دوره جدیدی برای بزرگترین اقتصاد اروپا در پیش است. پیش بینی نتایج انتخابات روز یکشنبه دشوار است و تشکیل دولت ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد. اما نظرسنجی ها نشان می دهد که صدراعظم جدید می تواند اولاف شولتز از حزب سوسیال دموکرات چپ گرا باشد که به عنوان وزیر دارایی در ائتلاف با مرکل، اقتصاد آلمان را هدایت کرد.


حزب سوسیال دمکرات شولتز و سبزها می توانند با حزب دموکرات آزاد طرفدار تجارت، مشارکت داشته باشند و از قدرت کافی برای تغییر برنامه اقتصادی کشور به چپ برخوردار شوند. مالیات و هزینه ها با افزایش دو برابری رهبران سیاسی در زمینه دیجیتالی شدن و سیاست های اقلیمی افزایش می یابد، در حالی که نگرانی در مورد افزایش بدهی های دولت ممکن است کمتر شود.


به گزارش فولاد ایران، بانک های جهانی می گویند که نتیجه نهایی رقابت بین احزاب قطعی نیست، این در حالی است که آنها به سرمایه گذاران توصیه می کند که خود را برای دو نتیجه احتمالی آماده کنند: ائتلاف سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، حزب سبز و حزب دموکرات آزاد (FDP)  یا پیروزی محدود ائتلاف دموکراتیک مسیحی به رهبری آرمین لاشکه که احتمالاً باید با سبزها و گروه دموکرات آزاد همکاری کند. به هر حال، هر ترکیبی که مسئولیت را بر عهده بگیرد، باید روند بهبود پایدار از همه گیری کرونا را مدیریت کند. بر اساس آخرین پیش بینی های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اقتصاد آلمان در مسیر رشد 2.9 در سال جاری و 4.6 درصد در سال آینده پس از کاهش 4.9 درصدی در سال 2020 قرار دارد.


با این حال ، اطلاعات اخیر نشان می دهد که شاخص بهبود اقتصادی آلمان برای سومین ماه متوالی در ماه سپتامبر سقوط کرد. رشد کندتر در چین، مشکل زنجیره های تامین و افزایش قیمت گاز احتمالاً خسارت هایی را به دنبال خواهد داشت. این عقب نشینی می تواند فشار بر رهبران جدید این کشور را برای لغو قوانین مالی بسیار مشهور آلمان افزایش دهد تا بتوانند پول های خود را برای اقتصاد داخلی حفظ کنند.


در عین حال، کارشناسان انتظار دارند که رهبران جدید آلمان راه هایی برای افزایش هزینه جهت مقابله با بحران آب و هوا پیدا کنند، موضوعی که پس از سیل های ویرانگر در ماه ژوئیه در کشور برجسته تر شد.


منبع: CNN

۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۵۴۸
کد خبر : ۵۸,۷۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید