به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرنوشت اورگراند، نجات یا شکست؟

پایگاه خبری فولاد ایران - سرنوشت توسعه دهنده چینی، اورگراند بعد از اینکه مهلت بیشتری به آن داده شد بدون اطلاع از اینکه آیا قصد دارد سود 84 میلیون دلار بدهی خود را به دارندگان اوراق قرضه پرداخت کند یا خیر، همچنان در ابهام است. سرمایه گذاران ممکن است مجبور شوند مدتی دیگر منتظر بمانند تا بفهمند آیا اورگراند در پرداخت بدهی های عظیم خود کوتاهی خواهد کرد یا خیر.

در حال حاضر این شرکت برای اولین پرداخت اوراق قرضه تا 30 روز مهلت دارد. پرداخت دوم 47.5 میلیون دلار برای اوراق قرضه دیگر در هفته آینده است.


به گزارش فولاد ایران، سهام اورگراند روز جمعه در هنگ کنگ تقریباً 12 درصد سقوط کرد و اخبار بهبودی مبنی بر پرداخت سود اوراق را معکوس کرد. تا کنون، سهام اورگراند 80 درصد سقوط کرده است. این امر گمانه زنی ها را در مورد مجبور شدن دولت چین به مداخله برای محدود کردن عواقب ناشی از فروپاشی اورگراند برمی انگیزد.


این کشور می خواهد از هزاران نفر از مردم چین که آپارتمان های ناتمام اورگراند را خریداری کرده اند، کارگران ساختمانی، تأمین کنندگان و سرمایه گذاران کوچک محافظت کند و همچنین خطر سایر شرکت های املاک و مستغلات را تحت کنترل قرار دهد. در عین حال، حداقل یک سال است که تلاش می کند تا استقراض بیش از حد توسعه دهندگان را مهار کند.


وب سایت خبری آسیا مارکتز، گزارش داد که دولت چین در حال نهایی کردن توافق برای بازسازی اورگراند با حمایت شرکت های دولتی (SOEs) است. گفته می شود که قرار است اورگراند به سه نهاد جداگانه تقسیم شود و تجدید ساختار آن ظرف چند روز آینده اعلام شود. نه اورگراند و نه سایر منابع دولتی، در این مورد اظهارنظری نکردند. اما تحلیلگران در حال بررسی احتمال ملی شدن اورگراند هستند.


آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چین می گوید: "به احتمال زیاد دولت مجبور است به اورگراند سرمایه تزریق کند تا بتواند به ساخت و ساز خود ادامه دهد و واحدهای مسکونی را بفروشد تا پول نقد برای بازپرداخت بدهی ها به دست بیاورد."


این خبر خوبی برای اورگراند، بازارهای مالی و اقتصاد در آینده نزدیک خواهد بود.


منبع: CNN

۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۵۳۳
کد خبر : ۵۸,۷۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید